Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har vært i jobb i alle år, men ble "utbrent" for 8 mnd siden. Dvs jeg har vært sykmeldt over 52 uker de 3 siste årene, så jeg har gått over til rehabiliteringspenger nå fra januar....men jeg vet at man må være i jobb de siste 6 av de siste 10 mnd for å få fødselspenger...hvordan blir dette hvis jeg nå lykkes på IVF i midten av januar, og kanskje blir på rehabilitering i noen måneder. Må jeg passe på å komme meg i jobb senest i april da, eller??? Er det noen som kan dette?? Jeg håper jo selvfølgelig at jeg er tilbake i jobb innen den tid, men hvis jeg ikke er frisk nok - derfor lurer jeg bare....noen som vet? Jeg er fortsatt ansatt, har ikke permisjon og de har ikke sagt meg opp selvom jeg er gått over på rehabiliteringspenger. (Når man har vært sykmeldt i over 52 uker ila de siste 3 årene, må man også være i jobb i mer enn 26 uker før man har krav på sykepenger igjen - gjelder dette også når man er gravid - jeg er livredd for å bli syk om jeg skulle lykkes på IVF)

Fortsetter under...

Rehabiliteringspenger gir deg ikke rett på foreldrepenger så om du blir gravid og vil ha penger må du nok ut i jobb i munst 6 av de 10 siste mnd før permisjonen din starte. Og det med at du må jobbe minst 26 uker for å få rett på sykepenger igjen gjelder også når du er gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...