Gå til innhold

treg mage- hjelp!!


Maddicken

Anbefalte innlegg

Jeg håper at jeg er en av dere snart, må bare til legen og få det bekreftet... håper:O) Men jeg har så treg mage.... det gjør så fryktelig vondt i magen nå at jeg blir gal! Vet at jeg ikke bare kan ta hva som helst så er det noen av dere som har tips eller en side på nettet jeg kan se på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drikk masse vann. Litt av problemet som gravid er at mye mer av vannet syges opp fra tarmen og når innholdet blir tørt går det treigere. God regel å spise minst 2-3 fiberknekkebrød og frukt og masssse vann hver eneste dag når du er gravid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har akkurat samme problemet.. både nå under graviditeten og før.. skal jeg gi deg mitt tips som har hjulpet meg masse??

 

Drikk mye vann når du kjenner at det er på tide å tømme seg, selv om det ikke trykker i tarmen:) hehe også ta knebøy øvelser om du skjønner hva jeg mener.. stå med beina bredt og bøy knærne gjyngene opp og ned mens du lener deg litt fram over.. da får du i gang tarmene:) helt fakta at det hjelper. biola er også og ambefale samt fiberrik mat. fikk disse tipsene fra et program som heter du blir hva du spiser, ved en tilfeldighet, og det er har funket på meg!! særlig det med å ta litt "knebøy" når jeg er aleine og har god tid til å gå på do:)

 

håper du får fart på magen og får bollen plasert i ovnen:) good luck:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg hjelper det med å holde meg unna gjær (dvs mye fiberknekkebrød), banan og hvitt mel. Drikker en kopp te hver dag. I stedet for sukker, har jeg oppi en dose med Lactulose. Det holder magen så vidt i gang. Har slitt med dette i alle sv.skapene og ammeperiodene, så du kan si jeg har litt erfaring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt suksess med Biola Youghurt og MASSE vann. De har også fibertabletter på apoteket som funker bra hvis du er som meg og ikke utstår knekkebrød ;) Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, var hos legen i går og han kunne kjenne hvor forstoppet jeg var ved undersøkelse. blei litt flau.

han ba meg om å ta slike fiber tabletter. har begynt i dag så vet ikke om de kommer til å funke. tyggetablettene inneholder prebiotica+fiber.

Men kan fortelle at de smaker som kvernet papp med jordbærsmak;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he, det høres helt riktig ut :) De smaker ikke akkurat melkepletter, men de funker heldigvis - gjør ihvertfall det for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hva heter de fibertablettene? Jeg er førstegangsfødende, nå 11+1, med tvillinger, og har hatt treg mage fra starten av, og det er bare blitt verre etter hvert! Drikker en del vann når jeg er på jobb om dagen, men ikke så mye om ettemiddagen/kvelden da jeg allerede er oppe 1-2 ganger om natten for å tisse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp linfrø og ta bland det i frokost-blanding, grøt, eller i et glass vann, juice, biola e.l. Det fungerer veldig godt for meg - litt for godt og måtte kutte ned litt på dosen.. Dette får en kjøpt i helsekost-butikk og matbutikker med godt varesortiment, og muligens også apotek.

 

Biola er også bra for magen, men er en skikkelig obstipert, er det nok ikke nok alene. Svisker skal også være veldig bra, men jeg er ikke så glad i det. Jeg syns det er greit å prøve slike naturlige matvarer framfor lactulose og dulfalac så sant det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg bare på her, å sier meg enig i at en ss. linfrø om dagen fungerer godt. Liker man ikke frokostblanding/grøt til frokost er det bare å svelge den ned med vann.

Mye drikke og fysisk aktivitet hjelper på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frukt, grønnt og masse vann ja .... kjempe viktig !!! en ting som hjelper meg, eg har jernanemi så eg spiser masse jern itilleg :( er blåbær biola kan ikke få rost det nok BIOLA BLÅBÆR .... lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...