Gå til innhold

noen som skal søke ks eller har søkt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis dette er ditt første barn ville jeg latt være å søke ks.... Men om du har en fæl fødselsopplevelse bak deg, skjønner jeg deg:-)

Alle gruer seg til sin første fødsel, særlig om man har hørt skrekkhistorier, men som oftest går en normal fødsel helt fint...

jeg måtte ta keisersnitt forrige pga komplikasjoner,så jeg er så redd for at det samme skal skje igjen og har utviklet fødsels angst siden det er snart 10 år siden sist og at jeg må igjennom en tøff fødsel der det samme skjer igjen og ender med keisersnitt tilslutt.

Har søkt om KS, pga traumatisk forrige fødsel. Den var veldig traumatisk.

Var på møte på fødepoliklinikken, og da fikk jeg snakke med fødselslegen som var med på forrige fødsel.

Han husket min forrige fødsel (2005), og sa han ikke ville tvinge meg til noe.

Men han ville at jeg ikke skulle låse meg i at det måtte bli KS.

Jeg skulle få god oppfølging av fødepol. og hele tiden vurdering av størrelsen på barnet og min tilstand. Slik at jeg selv kunne ta en vurdering sammen med dem når det nærmet seg termin. Så hvis barnet ikke er altfor stort, og fødselen starter av seg selv, så skal det få gå sin gang. Men hvis barnet er stort, og/eller at vi kommer til termin og ikke noe har skjedd, så får jeg jeg KS.

Tror jeg føler meg komfortabel med det. Jeg har jo aller mest lyst på en naturlig fødsel.

Men jeg vet at jeg ikke vil gjenta forrige fødsel.

Annonse

Hei! Jeg hadde også traum førstefødsel for 8 år siden. Har gått mange runder m meg selv ang. dette og fått god oppfølging av jordmor og lege. Det blir sansynligvis et stort barn denne gangen også, og jordmor rådet meg til å få avklart dette med keisersnitt så raskt som mulig. Det kan være vanskelig å gå sv.sk. helt ut og tiden blir mer uttrygg. Lykke til!

Huff huff..................... ja enkelt skal det ikke være:-( Det er jo helt pyton å gå å gruve seg til fødselen. Hadde ikke den gode følelsen etter første fødsel jeg eller for 13 1/2 år siden, men bestemte meg for at jeg skulle gi den andre fødselen en sjanse ( 2 1/2 år etter) Det ble en helt annen opplevelse ja :-) Den første fødselen, lå jeg i senga med en saccosekk bak ryggen og kjente ikke det som skulle være pressrier. Det var jm som sa ifra når jeg skulle presse. Dette var jo første gang, så man hvet jo ikke hva man går til. Den andre fødselen, sto jeg på gulvet, for da hadde jeg bestemt meg for å prøve tyngdekraften til hjelp. Denne gangen hadde jeg 2 pressrier så var babyen kommet ut. Men så tok jeg i å da, for jm sa det " dette barnet skal hvist ut ja" :-) Må nok si det at jeg tenker på fødselen en del jeg også, men tar alldri ks. For jeg ser for meg at det er værre for barnet (større overgang) og du får ikke barnet på magen med en eneste gang. Dette er jo opp til hver enkelt, så du får tenke på det. Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...