Gå til innhold

Farlig å spise...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror ikke makrell i tomat og kaviar er farlig nei. Du skal ikke spise rakfisk, helst ikkrrøkelaks eller gravlaks heller. Men vanlig fisk er veldig bra (i moderate mengder) Hvis jeg har forstått riktig skal du ikke spise mer enn 1kg ørret, men det er vel ikke mange som gjør det. I tillegg tror jeg det er lurt å være forsiktig med sjømat. Når det gjelder oster skal du holde deg unna upasteuriserte. Men det er vel få som er det.

Hei,

Har lest en del om hva vi ikke bør spise, og det vi bør holde oss unna er kjøtt som ikke er skikkelig kokt eller stekt, dvs røkt ol. fordi dette kan inneholde bakterier som kan skade fosteret.Det samme gjelder for fisk. Den må også være skikkelig kokt eller stekt. Visse typer oster som ikke er pasteuriserte som brie og camember må vi heller ikke spise. Ellers kan vi spise det meste, men sunt. Jeg syns jula har vært ganske tøff med alt den gode maten jeg ikke kunne spise. Hva syns dere? siste dag i uke 12 i dag. Jippy!!!

De sier at men ikke skal spise ferdig oppskåret pålegg, men hærreguuuud jeg blir forvirra !! Kan snart ikke spise brød heller vel ! Det tryggeste er å holde seg unna kjøtt som ikke er godt varmebehandlet og upastoriserte oster. Ellers bør man spise det man har lyst på mener jeg . Spis med vettet . Det er også viktig å holde seg unna pålegg, egg osv som nermer seg utgangsdato. Hold dere borte ifra for mye søtt for det skader dere begge ! Siste dag i uke 12 i dag :-) Men kvalmen besøker meg ennå, men ikke så intenst ;-p

Annonse

• 3 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...