Gå til innhold

flere som ikke kjenner spark enda? :(

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er førstegangsgravid . 22 uker på vei og er så fantastisk heldig at jeg har tvillinger i magen :) En liten gutt og ei lita jente.. På ultralyd i uke 18 lå degge to i tverrleie.. str var riktig i forhånd til hvem uke jeg var i, hjertene slo og alt så perfekt ut!!! MEN... jeg kjenner ikke disse fantastiske sparkene alle snakker om.. morkakene ligger heller ikke slik til at de fungerer som airbager.. folk bemerker jo at jeg er gravid og det blir tyngere og gjøre ting for hver uke.. hender liksom at det kiler og føltes som om det "snur seg og kravler" inni magen, men jeg er ikke sikker.. skal på ny ul i forbindelse med at det er tvillinger nå den 16 jan.. er så redd for at det er noe alvorlig galt... hvorfor kjenner jeg de ikke????

Hilsen livredd..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136441996-flere-som-ikke-kjenner-spark-enda/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Er tredjegangsgravid og i uke 21. Vet veldig godt hva jeg skal kjenne etter,men denne gangen lot livstegnene vente på seg. Har akkurat begynt å merke små små spark om kvelden når jeg ligger på ryggen i sengen, ellers er nurket rolig som bare det. Det kunne jordmor bekrefte på UL også. Så lenge alt så bra ut, hjerte slår, så slår jeg meg til ro med at dette kanskje (i motsetning til mine to første..) er en rolig liten krabat som tar livet helt med ro.

Tror du kommer til å kjenne litt "sommerfugler" i magen snart, og da er du ikke lenger i tvil. Snakk med jordmor om du er redd og usikker!

Og gratulerer såååå mye med TO barn i magen!!!!

Hei!

Alt er nok i sin skjønneste orden der inne:) Kjenner mange som ikke kjente spark før uke 22-25. Jeg selv er i uke 22/23 og kjente første spark forrige uke. Ble også bekymret siden så mange her inne sier de kjente fra uke 15, 16 osv. Men for meg høres det veldig tidlig ut, trodde det var mer vanlig at man ikke kunne kjenne noe før uke 19-23.

Du trenger nok ikke være redd, sparkene kommer! Og du er ikke alene om å ikke kjenne spark i uke 22! :)

det er jo veldig inviduelt. kan jo hende barna dine er ganske rolige...at de sparker mot hverandre osv.... alt er nok i skjønneste orden skal du se.. plutselig irriterer du deg grønn over at de sparker deg i ribbe beina eller noe...;)

Annonse

Hei alle som har svart meg!! takk for svar!

Var på ekstra ul på mandag for j klarte ikke roe meg, alt var så fint med dem begge to!! de ligger i tverrleie og anføttes - i tilegg er guttens morkake airbag for bevegelsene mot magen, og både gutten og jenta mi ligger med ryggen mot magen min å sparker innover :) Det forklarere det hele :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...