Gå til innhold

Ranger disse guttenavnene. :)

Anbefalte innlegg

Enkelt og greit: Kan du hjelpe meg med å rangere disse guttenavnene og si hva du assosierer med dem.

Amando- liker kjempegodt ordlyden, godt å uttale, er det for femi/sært?

Matheo

Fernando

Remy

Angelo

Gabriel

Han er halvt spansk, derfor navnevalg som passer begge. :)

(egentlig er Santiago klar favoritt for meg, men mannen liker det ikke, så..)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136441143-ranger-disse-guttenavnene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hvis dere har tenkt å bo i Norge ville jeg helt klart vagt et mer norsklydene/ internasjonalt navn - gå for Gabriel! Ellers har jeg selv venner fra Chile og Spania, som igjen har blandingsbarn - alle guttene har "vanlige navn" som Chrisoffer, Christian, Philip og Michael , mens jentene heter Karen, Anita, Andrea bl.a.

1. Gabriel - synes det er veldig fint, og tenker på en voksen og svært så kjekk mann jeg kjenner som heter det. Passer fint i mange land.

2. Matheo - enkelt og fint og passer fint til et etternavn som ikke er norsk. Til norsk etternavn kan det bli litt harry.

3. Fernando - blir veldig spansk, men vi klarer jo å uttale det er i landet. Helt ok

De andre navnene liker jeg ikke i det hele tatt. Remy synes jeg er harry, også med spansk etternavn. Amando klinger helt rart, og ser egentlig ut som et jentenavn dere har satt til en -o på. Angelo kan være fint på spansk med den spesielle uttalen av -ge-, men på norsk så er den uttalen vanskelig, og da blir navnet bare rart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...