Gå til innhold

Farskap

Solørmor

Anbefalte innlegg

Er det noen som er eller har vært i samme situasjon som meg? Er gravid med tvillinger,men vet ikke hvemsom er faren.Jeg skammer meg over å si dette,men jeg hadde et sidesprang iden tiden jeg ble befruktet.Jeg hadde samleie 4 Okt med mann nr1,og samliei med mann nr 2 den 5 Okt.Tempen steg 7 Okt,og da hadde altså eggløsninga allerede funnet sted,fordi den stiger 2 dager etter eggløsninga.Dermed er det like stor sjanse for begge mennene atde er faren.Jeg er forlovet med mann nr2,og har selvsagt ikke sagt noe om dette til han,men jeg må jo gjøre det engang.Har pratet med jordmor om dette og hu sier at jeg ikke kan ha medmin forlovede på fødselen tilfelle han får sjokk da jeg muligens føder to unger som er halvt utenlandske. Har noen et godt råd? Jeg plages dag og natt av dette,og harvondt i skuldrene og hode pga mye tenking.

Fortsetter under...

Er glad jeg ikke er i dine sko, må jeg si. Synes fryktelig synd på deg som har havnet i en sånn situasjon. Du har det tydeligvis ikke godt med deg selv. Et tvillingsvangerskap er jo tøft i seg selv, om du ikke skal ha dette å tenke på i tillegg.

Jeg synes du bør tenke gjennomom du kan leve med å holde dette skjult for forloveden din og håpe at alt går bra til slutt. Det er jo 50% sjanse for at det gjør det. Det høres ut som du likevel har tenkt å fortelle det på ett eller annet tidspunkt, og da mener jeg du må gjøre det fort som f... Jeg vil tro det er størst sjanse for han å akseptere sidespranget hvis du spiller med åpne kort så tidlig som mulig.

Dersom han går fra deg, er det for din del like greit at det skjer nå, slik at du kan skaffe deg andre støttespillere i tiden framover. Du kommer helt sikkert til å trenge det!

Takk for råd og støtte! Nå har det kanskje allerede blitt slutt mellom min forlovede og meg,for vi kranglet i går om oppdragelse av unger og han dro sin vei.Jeg tenker nå at det er likebra hvis han ikke er faren til tvillinga,for han er for gammeldags.Ja han er 50 år og har aldri hatt barn.Jeg er 38 år og har ei datter fra før på 16,Jeg er nå 15 uker på vei i svangerskapet.Hadde en SA i Juni (da var jeg også i uke 15),så jeger litt nærvøs i disse dager forat det samme skal skje,spesielt når jeg har andre bekymringer i tillegg som dere forstår.Godt å skrive dette for jeg har ingen andre å betro meg til..unntatt jordmor og lege.Takk for deres svar!

Høres ikke ut som du har det så enkelt om dagen, nei. Jeg håper du blir godt fulgt opp av jordmor/lege! Det nærmer seg vel ordinær ul også?

Jeg hadde som deg abortert tidligere i år (MA i uke 15) og var veldig bekymret fram til da i dette svangerskapet. Nå er jeg i uke 21 og kjenner masse liv hver dag. Det er deilig å komme dit!

Håper alt ordner seg for deg. Tror som jeg nevnte før, det er viktig at du skaffer deg noen gode støttespillere som kan hjelpe deg i tiden framover. Når jeg leser om de som er i uke 30+ samt de med tvillinger på 0-6mnd, så ser det ut til at vi trenger alle støttespillere vi kan få!

Annonse

Hei igjen og takk for svar.Jeg har nå som dere vel har forstått blitt alene allerede,og har fortalt han jeg var forlovet med at jeg var utro den tiden jeg ble gravid,for han dro fra meg uansett,,så jeg måtte få det ut (en byrde mindre å bære).Så nå er det bare å vente til fødselen og DNA må tas.Jeg har lest at begge kan være far til hver sin tvilling,og det forundrer meg ikke om det er tilfelle,for alt skjer visst meg.Jeg lurer på hvordan jeg skal klare 2 små alene,men jeg har heldigvis ei datter på 16 fra før som bor hos meg,så jeg får litt hjelp iallefall.

Føler med deg men tror nok at du kommer at klare deg fint! Tro vi klarer det vi må! Og som du sier så har du din datter til hjelp. Men kanskje det kan være lurt for deg å finne ut om tvillingforeldreforeningen har en lokalforening hvor du bor, se www.tvilling.no, eller om det kanskje er noen her inne som bor nært deg og som du kan bruke som støttespillere. Når det kommer til mer praktisk hjelp vet jeg ikke helt, men håper du har noen familie og venner som kan hjelpe til litt.

Håper alt ordner seg for deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...