Gå til innhold

si meg.....???


chick28 blir trebarnsmamma=)

Anbefalte innlegg

er det ikke bra å spise BIFF????

Hvorfor?? Viss jeg vil ha biff-snadder da???

ARG!!!!!!!

Husker ikke at jeg tenkte noe særlig på dette sist jeg var gravid, har kommet etter å titte inne på disse sidene her dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

joda du kan spise biff så lenge den er igjennomstekt.

 

Det er rått kjøtt man ikke skal spise pga man kan bli smittet av toxlopomose (noe som er svært sjelden, men risken er jo der)

 

samme gjelder spekemat..

 

Kos deg med biffsnadder..bare passe på den er gjennomstekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe=)

Takk.... spiser litt spekemat og jeg da... klarer ikke styre unna det, mor min kom med et helt lår til oss før jeg fikk svaret på dette her=)

Men det er i veeeldig moderate mengder..=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Det matinnlegget dere har liggende her, er passe misvisende! Jeg prøvde skrive der og men... Istedet for å stole blindt på det, så prøv å gå på http://matportalen.no/Emner/Gravide der står det anbefalinger fra myndighetene. Og skulle det være noe der som er uklart,er det bedre å sende en epost til produsenten av maten du skal spise. Man får som regel kjapt svar,og de liker at du tar kontakt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med nr en så tenkte jeg ikke over at spekemat var rått kjøtt..så jeg spiste masse av det!!

Så sjansen er jo små da.

 

Men greit å holde seg unna likevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spiser det meste av det jeg har lyst på jeg. tenkte ikke serlig over det sist gang heller. tror du skal spise mye av maten før det går galt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det handler vel ikke så mye om mengder - men om man er så uheldig å være en av de svært få som treffer på akkurat den biten som er infisert med de aktuelle bakteriene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge kjøttet har en kjernetemperatur på 70 grader er det gjennomstekt. Derfor kan du spise en medium + biff, som er hvilt godt. Det er kjernetemperaturen som er viktig i forhold til toxo og hva som kvalifiserer til rått kjøtt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at i hele kjøttstykker sitter bakteriene utenpå kjøttet,

men kvernet kjøtt er straks verre hvis det ikke er godt stekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan merker man at man har spist kjøtt med bakterier i da? Blir vi syke også eller er det bare fosteret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi trenger ikke å bli syke..kan evt få en liten influensalignene greie..men fosteret kan få store skader iværstefall dø..

ang toxoplomose

 

Listeria aner jeg ikke hvordan vi selv merker det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det vet jeg ikke..

 

men man kan ta toxoplomose test..de som har katter mener jeg får tilbud å ta en sånn test..jeg hadde ikke katt med mine to første..men har det nå..

 

Visst man har hatt det, da er man imun for sånn smitte..

men er ganske få som er testet positive der altså..så sjansen er uhyre små!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...