Gå til innhold

Jeg har sååå lyst på en liten jente :)

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg leste nettopp i en bok at jentesædceller (X) lever lengre i kroppen enn guttesædceller (Y), så hvis man ønsker seg en jente er det lurt å ha samleie et par dager FØR eggløsning -fordi X-cellene er de eneste som lever lenge nok i kroppen til å kunne befrukte egget.

I tillegg: hvis mannen har hyppige ejakulasjoner vil han "tømmes" for en del Y-celler slik at konsentrasjonen av X-celler vil bli større.

Derimot: Ønsker man en gutt er det lurt å ha samleie på selve eggløsningsdagen. Dette er fordi Y-cellene er raskere enn X-cellene, slik at det er større sannsynlighet for at en Y-celle vil befrukte egget.

REF. Stoppard, Miriam. 2. opplag 2002. Foreldre for første gang -oppslagsboken for alle førstegangsforeldre. Teknologisk forlag.

LYKKE TIL!

Motspørsmål:

Hvordan finner man ut at man er 2 dager FØR eggløsning?

Mvh *^__^*

Vi har hadde samleie på eggløsningsdagen da vi fikk førstemann og tre fire dager før da jeg ble på vei med nr to. Vi har to gutter,så her stemmer ikke den teorien.Kan jo også nevne at i følge det kinesiske fødselskartet skulle det vært jente begge gangene.Tror egentlig at det er tilfeldig hva det blir,men håper du får den jenta du ønsker deg. Lykke til :)

men hvordan fant du ut at du hadde eggløsning? Er du sikker på at det instrumentet er nøyaktig?

..awwe... jeg som var så sikker på at jeg hadde funnet ut at dette økte sannsynligheten.. Boken er fra 2002.. har vel sikkert også skjedd en del siden det, og det er jo ikke meningen at vi skal ha et sorteringssamfunn...

Masse masse lykke til til deg også!! *^__^*

Jeg kjenner når jeg har eggløsning, og så er det dette slimet da.Husker jeg ble litt overraska når nr 2 viste seg å være gutt, for tenkte at det måtte være jente utifra denne teorien. Det kan jo være morsomt å prøve diverse kjerringråd,men en må ikke ta for gitt at en får det kjønnet en har i tankene. Det er veldig koselig å ha to gutter, og veldig praktisk.

Hallo? Selv om det er teorier om at man kan ha samleie før eggeløsningen for å lage ei jente, trenger ikke det å klaffe HVER gang fordi. Så jeg synes det er feil å si at den teorien ikke stemmer. Jeg regner med at sjansen for det er større, enn om man ikke gjør det slik.

Men tror dette er rimelig tilfeldig jeg også..

Det kinesiske fødselskartet har jo prosenter bak, som viser at det ikke trenger å stemme hver gang. Har ei venninne der denne stemte begge gangene hun fikk barn, men de betyr jo ikke at dette er å ta for gitt.

Lykke til med å prøve å lage en jente!!:)

Annonse

Hei! :-)

Jeg har 1 jente og 3 gutter, og vi hadde myye sex da gutta ble laget, lite sex da jenta ble laget!

Fikk et tips fra ei som er gynekolog på at lite sex øker sjansen for jente, siden sædcellene som gir jente lever lengst blir det mest av dei i sæden om mannen holder seg lenge før sex!

Dette fordi:

Sædceller produseres hele tiden i pungen , og dermed kan man ikke spare opp et lager eller gå tom for dem!

Men dei dør også inni der, og da altså flest guttesædceller som lever kortest, og siden da jentesædcellene lever lengre blir det da stadig flere og flere gjenlevende jentesædceller igjen i pungen om mannen sparer ei stund!

Går på det samme prinsippet som å ha sex noen dager før EL, da dør guttesædcellene og det blir flertall av jentesædceller igjen i egglederen som venter på når egget kommer!

Ellers er det mye vi ikke vet om naturen ennå, både surhetsgrad i skjeden og på slimet skal visst ha noe å si!

Så man skal visstnok spise mat som gir et syrlig slim for å få jente og mat som gjør at slimet blir basisk for å få gutt!

Lykke til!

Jeg sier jo ikke at sånne teorier ikke stemmer, men jeg sier at det ikke stemte helt for oss. Det er jo litt forskjell da.Har jo ikke noe forutsetning for å påpeke hva som er grunnen til at det blir jente eller gutt, men fortalte litt utifra egne erfaringer.

Jeg tror kanskje at disse tingene "kan" være med på å øke sannsynligheten for det ene eller det andre, men det vil uansett være langt i fra noen fasit..

Vi vil vel helst ikke ha et sorteringssamfunn eller hva? Men det er lov til å ønske seg det ene eller det andre. Jeg ønsker meg også jente først. Dette fordi det blir født færre jenter, og jeg tenker at jeg vil "sikre" meg en jente først, for så å få en gutt. Både mamma og moren hennes igjen fikk også jente først og deretter gutt (håper det er arveilig). Men det spiller liten rolle. Jeg har jo også alltid på en måte lurt på hvordan det er å ha en storebror, så det spiller egentlig liten rolle så lenge barnet er friskt.

I tillegg: Egentlig har jeg alltid ønsket meg gutt først. Det var først etter jeg ble gravid at jeg fikk lyst på jente. Jeg tror dette har noe med at jeg synes det er vanskelig å forestille meg å gå og bære på et annet kjønn før jeg ihvertfall får det bekreftet. Rart dette her :)

Mvh

Heisann. Det er veldig koselig med to gutter, og kjempe praktisk i forhold til at klær og leker kan arves.Nå er de jo bare 2 år og 4 år, men de har mye glede av hverandre allerede...Selvfølgelig krangler de også, og det kan gå villt for seg..allikevel ofte blide og fornøyde.Da jeg ble gravid med nr 2 hadde jeg vel et lite ønske om jente til å begynne med.Vi hadde jo allerede fått gutt og det var noe med det å få en av hver....Senere har jeg tenkt at det var det som var rett å få en gutt til . Hadde mange flotte blå strikkesett etter førstemann som kunne brukes om igjen , samt annet babytøy og sengtøy.Syns det er veldig kjekt å kle barna likt jeg ved spesielle anledninger.Nå når vi planlegger en til har jeg ikke noen spesielle ønsker angående kjønn.Tenkte først at det kunne være morro å få ei jente og lurte på om jeg skulle prøve diverse kjerringråd, feks dette med å ha samleie noen dager før eggløsning.Men vi går begge i full jobb og er temmelig trøtte innimellom.Itillegg kommer som regel begge gutta inn til oss om nettene,og da blir sånt vannskelig å planlegge.Etter hvert har jeg også funnet ut at det ikke er så viktig hvilket kjønn entuelt den tredje blir.Tar gjerne imot en gutt til vi, de er så goe....og her ligger alt til rette for en ny sønn,men hadde selvfølgelig vært kjempestas med ei datter også.Jeg pleier å si at det er kjekkest med det en får :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...