Gå til innhold

For tidlig å bli gravid?

Vilde80

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet i samme firma i 3,5 år, men fikk ny stilling i organisasjonen i august. Jeg og min samboer har veldig lyst på barn nå, og jeg har derfor sluttet på p-pillen. Men kjenner nå at angsten begynner å spre seg, da jeg er redd for at det for tidlig å bli gravid når jeg bare har vært i stillingen i 4 måneder.

Jeg er jo enda i opplæringsfasen, og er livredd for at sjefene vil se på dette som utrolig negativt skulle jeg bli gravid i nærmeste fremtid, da de har brukt så mye tid på å lære meg opp. Jeg jobber også i en organisasjon med flest menn, og har hørt negative kommentarer til andre som har blitt gravide.

Noen som har noen synspunkter på hvor lenge som er passende å være i en stilling før man planlegger graviditet?

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Jeg begynnte i ny job 1 desember og er nå i 8 uke. Jeg gruet meg veldig til å fortelle det, men sjefen min ble faktisk bare glad på mine vegne. Stort sett reagerer de slik, for det er svært umoralsk å reagere negativt. Det passer aldri å få barn hvis man skal ta hensyn til jobben

Jeg skjønner godt hva du mener!! Der jeg jobber i mitt 6.år ble det ikke positivt tatt imot at jeg nå venter barn nr to!!! Men men... det er mitt liv og jeg har ikke tenkt å jobbe der forever heller!!!!!!! Blir så skuffa jeg, når man står på å yter 110% for jobben og når man så er borte ei stund så blir det baksnakking og drit slenging fra medarbeidere og sjefen=(

• 4 uker senere...

Annonse

helt forferdelig at det skal være sånn at man gruer seg til å fortelle det på jobben. Sånn er det. Verden må gå videre, og vi trenger nye borgere...så er det nå slik at vi kvinner er satt til den viktige jobben å bære frem disse barna. Kjør på!!! Det er ditt liv og du som bestemmer. Ingen som kommer og takker deg fordi du ventet et år med å bli gravid.

Jeg hadde jobbet i én uke da jeg fant ut at jeg var gravid i august. Og dessverre har jeg hatt så mange plager at jeg har vært masse sykemeldt og jobbet effektivt bare i 3 mnd. Skulle veldig gjerne ha kommet bedre igang med jobben før jeg går ut i permisjon, men sånn ble det ikke. Vi gjør en viktig innsats for samfunnet ved å få barn! Og må bare tenke egoistisk når det gjelder dette, det passer alltid best for arbeidsgiver om vi jobber...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...