Gå til innhold

liten skrekkhistorie ang vekt og graviditet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er en ganske stor jente 168 høy og såvidt over 100 kg. da jeg ble gravid ble jeg kjempe redd for å legge på meg, men jeg la kun på meg det barnet veide og det morkaken veide osv. så 2 dager etter fødsel var jeg tilbake på min opprinnelige vekt på 103 kilo.

var veldig fornøyd med det, for jeg hadde jo hørt at man går ned når man ammer. jeg full ammet til lillegutt var 5 mnd og la på meg 7 kg, uten å ha gjort noen endringer i kosthold.men jeg var alltid sulten,så sulten at jeg ble småkvalm hele tiden, jeg kastet også opp mange ganger fordi jeg var så sulten selvom det kanskje bare var en tim esiden jeg hadde spist.

jeg ble aldri mett. jeg har fortsatt ingen metthets følelse i magesekken.

jeg begynte å bli redd og har nå oppsøkt lege, og fått bekreftet det jeg trodde, det er noen "nerver som har blitt slått litt ut av funksjon" under svangerskapet, for å forklare det enkelt, dette er helt fryktelig for meg som er stor i utgangspunket.

nå er det 9 mnd siden fødsel, jeg har fortsatt ingen metthetsfølelse og blir småkvalm ofte fordi magen tror den er tom fordi den ikke sender signaler til hjernen om at den er full.

tenk deg dette: du sitter å spiser favorittmaten din. du har spist 2 porsjoner, det smakte kjempe kjempe godt, du har veeeeldig lyst på mer, bare fordi det var så godt. de rundt deg er så stappa at de klarer ikke å spise mer. og der sitter du og er fortsatt "sulten"(altså magen føles tom)

da er det lett å overspise og kontrollere seg selv.

har heldigvis en snill lege, og skal få utskrevet reductil på mandag, de skal vissnok ta bort endel av sultfølelsen.

jeg kan leve med å ikke bli mett men ikke med å være konstant sulten.

så hvis dere får problemer etter fødselen med dette, ikke nøl med å gå til legen!

mvh cecilie

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det skulle stå.. da er det lett å overspise og ikke klare å kontrollere seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...