Gå til innhold

Hva skal til for å få dekt flytting? Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal flytte når min samboer er ferdig med å studere denne våren. Hvordan er mulighetene for å få dekt flytting? Hvordan går man da evt. fram?

Fortsetter under...

Skrevet

Vet at noen har fått dekt gjennom ny jobb, og har hørt noen si at man kan få dekt flytting gjennom aetat. Men vet ikke hvordan. Noen som har erfaring med det?

Skrevet

beklager, har aldri hørt om det, så jeg kan ikke hjelpe.

Skrevet

Hvis jobben skal dekke det, må han jo bare spørre jobben (der han skal begynne) om de dekker det. Er jo ikke være enn det. Er noen få arbeidsgivere som gjør det, samt noen mindre kommuner gjør det for å få tilflytting.

Skrevet

Da må han søke jobb i kommuner hvor det er veldig vanskelig å fa tak i kvalifisert arbeidskraft. Da hender det arbeidsgiver hjelper økonomisk for å få akkurat din mann i arbeid..

Annonse

Skrevet

Ei venninne av meg fikk dekt flytting til jobb på universitetssykehuset i Nord-Norge (Tromsø). Så dekker ikke bare til små plasser..

Skrevet

Det er stort sett stat og kommuner som har slike ordninger i forbindelse med flytting.

Hvis a-etat skal dekke flytting, så vil jeg tro at noen av dere må ha vært registrert som arbeidssøker en stund. Har ikke hørt om annet ihvertfall, og da tror jeg kanskje at de ikke hadde mulighet til å betale flytting selv. (Kanskje det var Aetat som oordnet det slik at sosial- eller trygdekontoret dekket utgiftene?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...