Gå til innhold

hvilkene symptomer hadde dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg hører strengt talt ikke inne her ennå... men håper å komme om ikke så altfor lenge ;-)

det jeg lurer på er om noen av dere kan dele deres erfaringer med symptomer på at dere er gravide...Jeg vet av egne erfaringer, at det er lett å "lure seg selv" og tro en er gravid pga en tolker kroppens endringer. lett tolke feil mens en er prøver... men likevel:

jeg hadde el for ca en uke siden, tror jeg. nå ca en uke til IKM. kroppen min sender ut merkelige signal som er lett tolke som symptomer på graviditet:

* Verker i korsryggen som forplanter seg videre til ømhet i magen. Veldig. Spesielt kjenner jeg det når jeg sitter og ligger mykt. Eneste som hjelper er å stå eller ligge flatt på gulvet..

* trøtthet. Sover mye mer enn vanlig. sovnet på sofaen i forgårs kl. 21 og sov tretten timer den natta. i natt sov jeg tolv timer og er ennå trøtt.

* tisser mye oftere enn vanlig, selv om jeg drikker normalt.

* økt matlyst! veldig...

hehe.. så nå lurer jeg da på om dette kunne være symptomer som noen kanskje kjenner igjen??? uten å få for store forhåpninger..

lykke til videre til dere! :-)

Håper jeg kommer etter veldig snart

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg kom symptomene først etter 7 uker. Jeg begynte da å bli kvalm og jeg fikk ømme bryster.

Nå har jeg også bllødninger og magesmerter.

Skrevet

Hos meg ble puppene ømme,men trodde det var fordi jeg nettopp hadde sluttet å amme..

Jeg tisset også veldig mye...

Kvalme har jeg ikke...heldigvis,spøy i 4 mnd med andremann...

men det kommer vel :o(

Skrevet

Heisann..

Du må iverfall ha kjempe lykke til :)

Mine symptomer var KJEMPE ømme bryster! Det ble de 4 dager før IKM , så jeg var egentlig ganske sikker på at testen da ville bli positiv, testet meg 2 dager før IKM, og den var da positiv :)

Ellers murringer og små stikninger i magen.

Må også på do GANSKE ofte ja!

Skrevet

HEIA :-) Jeg har akkurat de samme symptomene som dg, veeeeeldig trøtt, tisser mye og økt matlyst.... hadde sist menstruasjon 11 eller 12 des, så nå er det ikke lenge til jeg skal teste mg. Håper vi begge treffes i 1. trimester snart. -krysser fingrene- :-)

Skrevet

Så tidlig som en uke før ikm merket jeg ingenting. Men jeg husker veldig godt at jeg blødde litt ved samleie da unnfangelsen skjedde, og på IKM fikk jeg svake menssmerter og begynte faktisk også å blø. Var sikker på at jeg ikke var gravid siden jeg blødde. Men etter en dag stoppet det å blø, brystene ble ømme og vonde. Klarte ikke å ligge på dem. Tok en test, og var altså gravid likevel...Så ble det mye doløping en periode, men kan ikke huske at det var noe problem før IKM. Så smør deg inn med tolmodighet så lenge...masse lykke til.

Skrevet

takk for mange svar :-)

ja, man må vel bare prøve å smøre seg med litt tålmodighet ;-)

til deg mam2 - morsomt at vi har samme symptomer da.. vi får krysse fingrene for at dette er positive symptomer!!! Håper vi treffes i 1.trimester om ikke lenge ja. Krysser fingrene for oss begge!!!

Har du barn fra før?

hvor i landet er du fra?

Vi prøver på vår første. er i 2pp. 24år, fra oslo :-)

Skrevet

Hva er IKM? grier ikke få med meg allle forkortelsene... ;)

Skrevet

Forrige gang begynte sympomene ca. da jeg skulle hatt mensen. Fikk da veldi ømme bryster og mensmurringer. Denne gangen merket jeg ingenting før jeg hadde testet positivt, ca. 2-3 dager etter IKM, og jeg har bare mensmurringer denne gangen...

Lykke til ihvertfall!

Skrevet

IKM er den dagen mensen egentlig skal komme ("Ikke Kom Mensen", tror jeg det står for.

Skrevet

Hei igjen miobell :-) Ja veldig kjekt å høre at andre har samme symptomer (kanskje d ikke er innbilning allikevel da.... hehe... har jo så lyst at det skal klaffe med en gang) :-) Jeg er fra Haugesund og er så heldig å ha 2 hærlige jenter fra før :-) Ei på 4 og ei på snart 2 :-) Så dette blir tett og travle tider.... hihi.... men har bestemt oss for å ha de tette, travelt for oss, men veldig kjekt senere :-) Er 27 år :-)

Håper det klaffer for oss begge :-) Ønsker dg masse lykke til :-)

Skrevet

Jeg hadde samme mens dag som deg og er gravid tok test på torsdag :)

Skrevet

Jeg hadde vondt og masse stikkninger noen dager før jeg ventet mens også ømme bryster..

Kvalmen kom ganskje kjappt også men gikk fort over er nå 11 uker på vei :)

Du må fortelle oss hva testen viste, er nysjerrig jeg :)

Skrevet

Hei!

Hadde EL den 26.des (kraftig sådan!). Har hatt skikkelige murringer i ryggen i ca en uke nå, samt mensmurringer i magen. Også fått "litt annen" vondt i brystene.

Hadde for tre dager siden en bitteliten antydning til blod i utflod.

Har nå tatt en test og jammen er jeg ikke GRAVID!!

Høres noe likt ut, eller??!!

Ønsker deg lykke til!

Skrevet

hei lille gnuff

tror jeg hadde el 27.des.. så du har testet allerede.. jeg hadde siste menstrasjon den 13. des og har ikkje ikm før ftorsdag 10. og tenkte å vente til fredag før jeg tester. når hadde du siste menstrasjon? ble litt fristet til å teste før jeg hadde tenkt... he,he.. dårlig tålmodighet for tiden. tiden går veeeeeeeldig sakte....

har frosset veldig i d siste, vært oppblåst og fått noen kviser, men sluttet på p-piller dagen før mestrasjon 12. (28 pille brett.) har hørt man kan få gravid symptomer av d...

håpe jeg får komme inn på 1.trim snart...

Skrevet

Det første symptomet med meg var ømme bryst, det merket jeg faktisk noen dager før forventet mens. Men så 2 uker etter jeg testet positiv kom det en hel mengde med symptomer!:

oppkast og kvalme, trøtthet, kramper i leggen, sover veldig urolig om natten (det var jeg plaget med når jeg hadde mensen også..), kjempe ømme bryst, oppblåst/ hard mage, veldig dårlig humør, tett nese, økt utflod... Tror jeg har alle graviditetstegn som går an...;) Men nå er jeg nesten 11 uker på vei, så det begynner å gi seg:-)

Skrevet

GRATULERER MED POSITIV TEST "lille gnuff" :-) Så hyggelig!!!!

kjenner til de symptomene du ramser opp. ganske likt mine... nå har det gitt seg litt i ryggen på meg i dag da. i går og i forgårs trodde jeg at jeg skulle bli gal, var så ubehagelig.kjenner det litt i sidene i dag, men det er alt.

men , beklager ekle detaljer, jeg har fått veldig, veldig mye utflod i dag. hvit og tykk, som cottage cheese... aldri hatt det før. lukter ingenting... leser nå i etterkant at det kan være et tegn.... typisk når en er gravid.. noe som kjenner igjen det???

og drømmer mye! og må tisse på natta.. det må jeg ikke til vanlig... vi får se vi får se...

håper virkelig jeg kan komme inn til dere her inne snart , og følge dere

:-)

Skrevet

jeg har tatt 2 positive tester nå:o)

Men før jeg visste så hadde jeg noen symptomer jeg ikke hadde hatt før.... du vet man har ju de vanlige hver gang man skal få mens:O)

Men nå hadde jeg vondt i hoftene, litt sånn passe vondt i puppene ( ellers har jeg hatt kjempevondt ) litt uggen ble jeg ca 3-4 dager før jeg skulle teste ( jeg er aldrig kvalm ellers ) Så har jeg et gammelt arr fra en blindtarm og det "strekker" liksom i den, så er/var jeg veldig svimmel + tisser mye.

Masse lykke til til deg!! Vi ses snart:O)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...