Gå til innhold

Vondt i magen, blir livredd for fødselen...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg som verdens største pingle nå.. Har hatt endel vondt i magen de siste døgnene, antageligvis ikke for noe annet enn kynnere og at babyen presser seg nedover. Men jeg syns det gjør vondt, og da tenker jeg på hvor utrolig vondt det blir å føde. Blir livredd for når fødselen går i gang, og merker at jeg absolutt ikke vil. Skulle ønske jeg kunne få keisersnitt selv om det er bedre å føde vanlig. Føler meg så teit som er redd for smertene, siden det er noe alle må gjennom, men kan ikke noe for det, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis frykten holder seg så prat iallefall om det når du er på kontroll, evt med dem på føden når ting begynner å skje. Ikke vits i å spille tøffing! ;o) Ellers så må jeg si at hvis jeg har vondt selv, så blir jeg også redd av å tenke på fødselen. Spent på hvor høy smerteterskel jeg egentlig har, men tror kanskje ikke den er så høy. Synes iallefall fryktelig synd på meg selv når jeg er syk eller har vondt, he he.. :o) Men er det ille, så snakk med noen! Og ellers så er det mange som gruer seg til smertene og får litt panikk når de tenker på hva de skal gjennom -det er helt lov! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakk med jordmor/lege om det - det er normalt å være litt engstelig, men går det over til frykt bør du få hjelp til å hanskes med det.

 

Jeg for min del har vært livredd for fødselen siden jeg skjønte at jeg var gravid, men nå går det heldigvis bedre - det som gjorde at det har gått mer over for meg er akkurat som du sier - det gjør vondt her og der, så jeg gleder meg til å slippe å være gravid mer.

 

Skal gjerne innrømme at jeg ikke gleder meg til selve fødselen, er grunnleggende pysete og redd for alt som kan gjøre vondt, men trøster meg med at folk får flere barn, noe som må bety at det ikke er en helt uutholdelig smerte??? Det er jo det eneste "vondtet" vi kan ha som det faktisk kommer noe godt ut av :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...