Gå til innhold

Får ikke jordmor :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ringte for å få jordmor i går, er 7 uker på vei! Fikk beskjed om at "nei, da er du altfor seint ute ja, men jeg kan sette deg på venteliste". Det var tydligvis ikke noen private jordmødre her i byen heller....

Når forventer de egentlig at vi skal inn i systemet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei,vettu hva!!!!

Det er ikke noen ukes begrensing på når du må ha ringt de....

Jg har selv ikke kontaktet de før nå og jeg er høygravid og har fått time.

I byen min er det bare en jordmor på 50% stilling,men de klarte og få meg inn fordi om.

ALLE har krav på dette tilbudet.

Jeg ville snakket med fastlegen din,komunen.Sånn skal det ikke være!!

Skrevet

Jeg fikk høre av fastlegen min at jeg på en måte var sikra jordmor siden dette er første gang jeg er gravid + at jeg ikke har familien min her. Så det er tydeligvis ikke alle som får tilbud, selv om alle burde det. Jeg fikk tilbud om sånn gruppe-greier, vet ikke helt hva det innebærer..

Skrevet

jeg har aldri hørt om at man ikke fikk jordmor, men hvis du bor på en plass som ikke er så stor, så blir de vell fullbooket en gang. Jeg ringte i går, er 9 uker på vei nå. fikk beskjed om å ta førstekontrollen til legen, så deretter kunne jeg bestille hos jordmor. var mest hos jordmor forrige gang, å det er mer koselig enn å være på et legekontor. men jeg var veldig heldig med helsestasjonen da. ikke sikkert jeg blir det nå...! snakk med legen din du, å si at du gjerne ønsker å gå til jordmor...i hvertfall i slutten av svangerskapet!!! klem

Skrevet

Uff. Det var leit å høre.

Hvor i landet er det du holder til?

Jeg var på første legekontroll i uke 8, og han sa jeg måtte ringe jordmor med en eneste gang for å få time til uke 24! Det er jo helt vanvittig...

Har hørt at det særlig i Bergen og Trondheim skal være vanskelig.

Prøv å ringe en gang til eller to eller ti! Ønsker deg lye til. Håper det ordner seg!

Skrevet

Alle har ikke krav på jordmor desverre.. er det ikke nok plasser til alle.. så er det ikke det... Så sånn er det....

Skrevet

Kanskje det finnes noen private jordmødre i byene rundt der du bor?

Skrevet

Bluberrypai*med spire=), i følge dama på helsestasjonen gjør det ikke det... Helt idiotisk siden nyutdannede jordmødre ikke får jobb....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...