*Sjokomelk* Skrevet 5. januar 2008 #1 Del Skrevet 5. januar 2008 og kanskje litt til ...er vel ikke alle slankekurer som fungerer for det ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136439152-hva-er-den-beste-slankemetoden-for-en-som-skal-ned-20kg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotta78 Skrevet 5. januar 2008 #2 Del Skrevet 5. januar 2008 Først og fremst er mitt råd til deg: Kutt tanken om at du skal på slankekur! Det er ingen kur som fører til varig vekttap, og det er jo målet, sant? Kjedelig nok er sunn mat og mye mosjon det eneste som fungerer i lengden. Men det rare er at når du har levd slik en stund, kunne du ikke tenke deg å bytte tilbake til ditt gamle liv:) Først og fremst vil jeg anbefale deg å lære deg det nødvendigste om kosthold og kalorier, dette vil hjelpe deg til at kostholdsendringen vil gi deg et optimalt vekttap. Finn en trimkamerat som du kan trene med, da skulker man sjeldnere, og det er faktisk gøy å tilbringe sosial tid på den måten! Dessuten vil jeg på det sterkeste anbefale vg's vektklubb, ja, det koster litt, men etter min mening tror jeg man følger opplegget bedre da, enn om det hadde vært gratis. Nå vet jeg ikke hvor høy bmi'en din er, men reductil er også et godt hjelpemiddel til vekttap. (Har selv gått på dem og gått ned 25 kg, og vekta er på vei ned fremdeles, etter pilleslutt.) Så om du er interessert i noe slikt, hør med legen din. Lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136439152-hva-er-den-beste-slankemetoden-for-en-som-skal-ned-20kg/#findComment-136439259 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Sjokomelk* Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 5. januar 2008 jeg har allerede fått utskrevet acomplia da legen mente disse var best for meg, men jeg sluttet på de då jeg ikke merket noe. jeg har lest litt om ketolyse og tenker på og prøve dette... vet du om det er noe forskjell på acomplia / reductil ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136439152-hva-er-den-beste-slankemetoden-for-en-som-skal-ned-20kg/#findComment-136439278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotta78 Skrevet 5. januar 2008 #4 Del Skrevet 5. januar 2008 Ja, det er nok forskjell på acomplia og reductil, men hvordan den er vet jeg ikke;) jeg skjønner at ketolyse kan virke forlokkende, og det skader jo ikke prøve. Jeg derimot, vet at det er et opplegg som bare hadde ført til at jeg hadde blitt "gal" etter karbohydrater, jeg elsker nemlig frukt og grønt:) Og jeg kan da heller ikke se at frukt og grønt er roten til overvekt i våre dager, jeg er av oppfatning at hurtigmat, halvfabrikata, brus og godterier/snacks må ta skylda for det;) For ikke å snakke om at det blir litt mye styr for meg personlig å hele tiden måtte forholde seg til at jeg ødelegger alt og feiler om jeg å går over maksgrensa på karbohydrater om jeg skulle spise for mye. Og om man gjør må man jo legge på seg av dette, maten man spiser er jo såpass kaloririk? eller? Mulig jeg ikke kan nok om dette, og at dette ikke var svaret du ville ha, men jeg har absolutt ingen tro på raske løsninger. Målet er jo å få en kropp man trives med resten av livet, og i den store sammenhengen har det da ingen ting å si om man bruker et par ekstra mnd på å oppnå idealvekten sin. Men nå skal jeg ikke ødelegge for deg, mulig at ketolyse er den metoden du vil trives best med, og at det passer for deg. Jeg er bare skeptisk, hehe:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136439152-hva-er-den-beste-slankemetoden-for-en-som-skal-ned-20kg/#findComment-136439638 Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyland Skrevet 5. januar 2008 #5 Del Skrevet 5. januar 2008 tror det er veldig stor forskjell fra person til person. er overbevist om at den beste måten å slanke seg på er å spise sunt lite og ofte.... men det funker ikke på meg, for jeg eier ikke viljestyrke, og spiser heller ofte og mye. ikke nødvendigvis usunt, er glad i frukt og grovt brød..... men sier seg selv at når jeg spiser store mengder og har dårlig forbrenning, så legger jeg jo på meg. Har prøvd mye forskjellig og gått litt ned og dobbelt opp og ødelagt forbrenninga helt. Er viktig å velge rett kur, når man skal ned 20kg eller mer(det skal jeg og:) Fikk reductil fra legen, men gikk kun ned 3 kg på 4 mnd(eller var det ennå lenger?) så det funka ikke for meg. Nå har jeg begynt på ketolysekuren, og har mista mat og søtsuget helt! Kan vel ikke å god for kuren før jeg ser om det virker, har kun gått på den i 4 dager, men etter at jeg har lest og forsket, så har jeg ihvertfall store forhåpninger:) gå inn på ketolyse.no og lavkarbo.no så finner du ut litt mer om kuren. Lykke til hva enn du velger:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136439152-hva-er-den-beste-slankemetoden-for-en-som-skal-ned-20kg/#findComment-136439777 Del på andre sider Flere delingsvalg…
GRAM Skrevet 5. januar 2008 #6 Del Skrevet 5. januar 2008 hei.holder en knapp på reductil. hva skal du gjøre når du er ferdig med ketolyse? jeg tror at alle disse diettene,ketolyse,suppekurer osv lurer oss litt.ikke at reductil ikke gjør det,men feks når du har tatt en sånn suppekur og skal begynne med vanlig mat igjen hva skjer da?de som jeg har snakka med går opp igjen.følger man grete roede så tror jeg at man må følge den resten av livet. for min del syns reducil fungere bra.spiser litt mindre trener når jeg har anledning og ikke minst så har jeg kutta ut søtt.når man er skiftarbeider og har 3 barn så føler jeg at et fast trimopplegg ikke blir å fungere her i huset. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136439152-hva-er-den-beste-slankemetoden-for-en-som-skal-ned-20kg/#findComment-136440904 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mild, Marcus & Mille Skrevet 5. januar 2008 #7 Del Skrevet 5. januar 2008 Jeg stemmer for ketolyse! Går på den nå.. Skal også ned ca. 20 kg. Les på ketolyse.no, lavkarbo.no også er vi noen jenter her fra dib som har laget eget forum; mvenn.theiforum.com (motiveringsvenninnene).. Her støtter vi hverandre, samtidig som vi endrer livsstil Du er hjertlig velkommen! Bare å sende en pm om du lurer på noe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136439152-hva-er-den-beste-slankemetoden-for-en-som-skal-ned-20kg/#findComment-136444029 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullgutten_min! Skrevet 5. januar 2008 #8 Del Skrevet 5. januar 2008 uansett hva slags kur eller piller man går på må man jo være innstilt på å endre kostholdet når man har nådd målet! det er likt for alt GRAM.... selv har jeg prøvd både piller og nå går på ketolyse. jg har gått ned nesten 20kg siden slutten av august og har "bare" 7 kilo igjen. Man må bare finne den måten som fungerer best for en selv.. men jeg har trua på at man lettest klarer holde vekta om man spiser mat i allefall. fremfor suppekurer og pulverkurer. da kan man begrense det man spiser... Ketolyse baserer seg på god gammeldags mat bortsett fra brød, ris pasta og poteter... ( og dessverre frukt... det er vel det eneste jeg savner) men lykke til uansett valg! det er viljen det står på for å lykkes. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136439152-hva-er-den-beste-slankemetoden-for-en-som-skal-ned-20kg/#findComment-136445902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotta78 Skrevet 6. januar 2008 #9 Del Skrevet 6. januar 2008 Hei dr. Andersen! Det har seg slik at jeg faktisk har boka di i hylla, og jeg har prøvd kuren din. Det at jeg har mindre tro på det du har utviklet har ikke noe med mangel på kunnskap fra min side å gjøre, det har bare med at kuren din rett og slett ikke fungerte så bra for meg. Som du selv har poengtert er ikke dette en kur som er superoptimal om man er en person som liker å drive svært aktiv trening (ja, de finnes de også, hehe;)), karbohydratene frigjør mye enklere energi når man trener enn det ren fettforbrenning gjør, og det føltes rett og slett ikke som en sunn måte for meg å gå ned i vekt. Dessverre gikk jeg opp mye i amme - og permisjonstiden, og disse kg ble sittende fast. Etter å ha følt ubehaget jeg opplevde med din metode, og etter diverse andre forsøk med andre dietter, gikk jeg til ernæringsfysiolog og lege og begge bekreftet min mistanke om at kurer der man kutter karbohydrater vil i de aller fleste tilfeller gi et sug etter karbohydrater, før eller senere. Så poenget mitt i dette innlegget var ikke å dementere din slankemetode, men heller poengtere at man kan komme langt med sunt kosthold uten å måtte kutte ut enkelte næringstoffer og trening, og uansett er dette en hensiktsmessig livsstil man kan holde uendret resten av livet. Når man har 20 kg til overs mener jeg at vekttapets tempo ikke har så mye å si, kroppen vil jo etterhvert justere seg ned på det nivået som er optimalt for den enkelte. Det er annerledes om man har mange mange fler kg å ta av, da står det helsemessige litt mer umiddelbart på spill, og for det applauderer jeg at du har utviklet denne metoden. Men jeg synes det er litt ille at du anklager meg for ikke å eie noe viten om din metode bare fordi jeg er uenig i at dette ikke nødvendigvis ikke passer for alle. Men som du sier; det er mange veier til Rom;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136439152-hva-er-den-beste-slankemetoden-for-en-som-skal-ned-20kg/#findComment-136449709 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotta78 Skrevet 6. januar 2008 #10 Del Skrevet 6. januar 2008 Neida, vi er ikke så uenige i det hele tatt vi:) Og det aller aller viktigste i mine øyne er at folk kan finne en metode til oppnå en vekt som gjør at de kan trives med kroppen sin, da blir faktisk livet litt enklere å leve:) Så overlater jeg heller dere som har den faglige bakgrunnen og de forskningsmessige resultatene på bordet å diskutere de objektive fakta:) Men uansett hvordan man vrir og vender på det, og uansett metode er det en ganske hard jobb å gå ned i vekt, for ikke å snakke om å holde den i ettertid. Når alle disse ordene er sagt vil jeg si at jeg synes det er flott du bruker litt tid på oss som bruker dette forumet, jeg ser jo at ketolyse er noe som er i vinden her inne, og mange har gode resultater:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136439152-hva-er-den-beste-slankemetoden-for-en-som-skal-ned-20kg/#findComment-136456759 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå