Gå til innhold

Gravid....

mai-mamsen06+september08:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var jeg gravid igjen..Rart egentlig, at når jeg får en positiv test blir jeg bittelitt glad, men mest bare redd! Kjenner et jeg nesten fortrenger det, er så vanskelig å tro det skal gå bra denne gangen! Er bare en 4-5 uker på vei, så det er langt igjen til målet....Er så sliten, har masse vonde drømmer, gruer meg til å gå på do i tilfelle det skal være blod på papiret osv osv osv. Men jeg må prøve å være optimistisk, for jeg er jo faktisk GRAVID!!!!

Har ikke vært så mye her inne på dette forumet, kun siden jeg mistet sist i oktober, men det føles godt å skrive om det til noen som kan kjenne igjen følelsene!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heia ,mai-mamsen 06.. kjenner godt følelsene.er ikke gravid nå, men har vært 4 ganger og mistet.., har ikke noe svar for hvordan du skal takle angsten for å do på do blant sikker andre ting.:-( men dette greier du, og det går sikkert fint denne gang:-) det eneste jeg kan råde deg til, er å snakke med noen gjevnlig., din mann? eller vennine og ikke minst legen din:-) lykke til:-)

Skrevet

Nei, det er ikke så lett å vite hvordan man skal klare å slappe litt av å tenke at det går veien! Jeg har mistet 6 ganger, men har jo en sønn også, så jeg vet kroppen min kan "klare" et svangerskap!

Mannen min er kjempegod å ha nå:) Vi prater en masse sammen, og det er godt for ham også. Har en venninne som blir innviet i alle graviditeter med en gang det er positiv test, så hun krysser fingrene som bare det nå.

Er ofte på kvinneklinikken på sykehuset, og der er de supre! Har ikke vært der enda denne gangen siden det er så tidlig, men skal ringe de til uka og da blir nok første time om en drøy uke. Er så godt å slippe å måtte gå via legekontoret hver gang, heller bare ringe direkte til sykehuset å få komme dit ofte.

Så er det bare å håpe...

Skrevet

Lykke, lykke til mai-mamsen!!!!!

Du har klart det en gang før, og vil helt sikkert klare det igjen=)

Vi må holde motet oppe - selv om det holder hardt innimellom! Nå er du et skritt nærmere målet - du er gravid igjen!!!

Godt å høre at du får bra oppfølging=)

xxxxx fingrene for deg!!

Skrevet

Lykke til!!!:-) Krysser fingrene for deg!!!! Denne gangen SKAL det gå bra!! Får du medikamenter denne gang? Håper av hele mitt hjertet at det går bra med deg denne gangen, og at du vil holde oss oppdatert. Kan ikke helt huske historien din... Ser at du ikke har laget noen profil under nicket ditt. Hvor langt har du vært på vei når du har mistet? Har du opplevd både SA og MA? Du trenger ikke svare altså, er bare jeg som er så despert etter å finne utav hva som går galt hos meg, og da er det så greit å høre andres historier og virkelig krysse alt man har for at de lykkes- det gir håp!!:-)

Masse lykkeønskinger og klem fra

Skrevet

Heisann,

Har mistet ganske tidlig; i uke 8,5,7,9,13 og nå sist i uke 9.To MA og 4 SA. Fikk sønnen min etter den gangen jeg mistet i uke 13. Var på utredning før jeg fikk ham, og de fant ingen ting som ikke var som det skulle. Hadde ikke noen medikamenter under det svangerskapet, og alle UL var bra. Gikk til UL hver 3dje uke under hele sv skapet, og det føltes vedig godt.

Rart egentlig, for etter at det gikk bra den gangen, var det akkurat som om jeg hadde fortrengt alle gangene det ikke gikk bra, og at jeg tenkte jeg hadde hatt min dose "uflaks"...Så når jeg ble gravid nå sist følte jeg meg på en måte så sikker på at det skulle gå veien at det nesten føltes som å miste for første gang igjen. Var på to UL der alt var bra og hjertet slo, alle blodprøver var fine, men allikevel gikk det ikke bra.

Var til samtale på sykehuset i november, og legen ville at jeg skulle gjøre som "vanlig", ta kontakt når jeg ble gravid igjen. Jeg har spurt litt ang medikamenter, men på sykehuset mener de at så lenge alle prøver er bra, er det ikke nødvendig. Jeg vet ikke helt om jeg er enig, men jeg blir en typisk "snill" pasient som ikke helt klarer å komme frem med alle synspunktene mine ved legebesøk. Det er jo et vanskelig og sårt tema, og det er ikke få ganger jeg ikke har tatt opp ting:( Har den lista før jeg går inn, og så blir jeg litt sånn " jo takk,alt er bare bra..." For all del, legene er kjempetopp de, men det blir gjerne slik som de foreslår om du skjønner:)

Men jeg skulle ihvertfall få komme på UL så ofte jeg ville i starten, hver uke om jeg ville det, og det skal jeg benytte meg av. Legen ville også at jeg skulle vurdere å sykmelde meg de første 13-14 ukene, og jeg tror kanskje jeg kommer til å gjøre det, iallefall delvis. Merker at ALLE krefter går med til å bekymre seg, og reservekreftene går til gullet på 19 mndr som også skal ha sin dose av mamma:)

Håper så inderlig det går bra!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...