Gå til innhold

begynner å bli lei:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

uff, nå begynner jeg å bli lei:( snuppa er 6 uker,og det har vært dritvondt å amme fra dag 1. Hadde det helt likt med førstemann, og da ga jeg opp etter 1 uke for det var så vondt, denne gangen er jeg fast bestemt på å få til amminga,men det er jo så vondt:(

er kjempevondt når hun suger, og er kjempevondt når melka begynner å renne:( brenner lixom i hele brystet.

lurer kanskje på om det er sopp jeg har, men ser ikke noe hverken på meg eller baby og er helt fint mellom ammingene, klør ikke noe eller noe sånt heller...kan det fortsatt være sopp? hva annet kan det være?

På toppen av det hele har hun feil sugetak så har masse små sprekker ytterst på brystvorta:(

syntes det er helt idiotisk at amming skal være så vanskelig for noen, burde jo være lett siden det er en av de mest naturlige ting i verden:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første skritt på veien må være å få hjelp til å korrigere sugetaket. Det er sntakelig det som er roten til alle probelmene som du beskriver. Bersøke ammehjelpen .no og se om det finnes en ammehjelper i nærheten av der du bor. PÅ mandag tar du en tur til legen og får tatt en bakterieprøve av puppen, for å se om det er noen bakerier tilstede. du kan eventuellt be om beh for sopp mens du venter på svar fra bakterierpøven. Inntil mandag kan du kjøpe brulidin salve på apoteket og ha på sprekkene på puppene, tørke forsiktig vekk med en fuktig klut før amming. For å unngå kladding på beh etc, kjøper du kompresser 10X10 og legger inn i bh etter hver amming.

Lykke til!!

Skrevet

Første skritt på veien må være å få hjelp til å korrigere sugetaket. Det er antakelig det som er roten til alle probelmene som du beskriver. Besøke ammehjelpen.no og se om det finnes en ammehjelper i nærheten av der du bor. PÅ mandag tar du en tur til legen og får tatt en bakterieprøve av puppen(e), for å se om det er noen bakterier tilstede. du kan eventuellt be om beh for sopp mens du venter på svar fra bakterierpøven. Inntil mandag kan du kjøpe brulidin salve på apoteket og ha på sprekkene på puppene, tørke forsiktig vekk med en fuktig klut før amming. For å unngå kladding på bh etc, kjøper du kompresser 10X10 og legger inn i bh etter hver amming. Det er bedre enn engangsinnlegg synes jeg, og ikke minst mye rimeligere når de skal bytte x antall ganger daglig

Lykke til!!

trollet66

Skrevet

takk for svar:) hører med til historien at jeg har vært både på ammepoliklinikken på riksen og hos helsesøster, og alle sier hun har riktig tak. men brystvorta er skjeiv når den kommer ut, og får som sagt sprekker, så må jo være noe feil:S blir lixom en kant på hver side av brystvorta der gommen hennes går sammen...

skal kjøpe den kremen du tipsa om og få tatt en bakterieprøve:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...