Gå til innhold

åååå for en ond mamma jeg er! og for en kjip bursdag jenta mi får....

Anbefalte innlegg

ahahahahhaha! ja det kan jeg! psssj! tøysa!

haha, vel jeg er ingen sukkernazi jeg altså, så lenge kostholdet er sundt sånn ellers så synes jeg ungene kan få litt kake og slikkeri innimellom. Også er det viktig at de er i aktivitet da. hehe.

Fortsetter under...

Hahah, skjønner det :)

Heregud, det er opp til hver enkelt. Og jeg ser ikke noe grunn til hverken tenke ditt eller datt om det. :)

Slik er søstra mi ENDA med sin eldste og han er 1.5år nå. Men det gjør da virkeilg ikke noe. For det er ikke min unge.

Du skal få lære av meg, hold ungen unna så lenge du klarer!:P

Det skal jeg gjøre på min neste.

Har virkelig lært med Daniel. Det er faktisk utrolig irriterende og det er MIN feil. Ikke Daniel sin..

:P

palmesus: det var ment med humor i stemmen fra min side da :) bare litt vanskelig å få det fram på et forum...

jaja, prøver igjen: cluet mitt er at minsta mi eter ALT som kommer ihennes vei. Hun har faktisk tygd i seg 1/3 flaxlodd, ei flue, kattemat, div papir, lodotter, osvosv lista goes on. Jeg er ikke en uoppmerksom mor, men hun putter ALT i munnen, gjerne for å spise. Hun elsker mat, og det beste hun får er enten hjemmelaget pizza eller brødskive med leverpostei. Hun spiser opp all maten sin i barnehagen, og gomler i seg dobbeltdekkere uten å få dem oppdelt. Den ultimate favoritten er imidlertid banan - så hva bedre på bursdagen hennes enn å gi henne en morsom bananrett?

Poenget mitt er at hun vil spise ALT. hun vet da vel ikke om kake er sunt eller usunt? eller at det smaker bedre enn leverpostei? Så lenge hun sitter ved samme bord som oss og spiser sin favorittmat så gir hun jamt over bæng i om de andre spiser flaxlodd eller tøfler. Men dette er mitt barn altså :) Andre unger (og foreldre) kan selvsagt ha andre forhold til mat enn mi jente! :)

og som jeg skrev til vålerenga: dette innlegget var ikke ment som kritikk til de som velger å gi snop til ungene, men mer som et hjertesukk fra meg som er litt lei av å bli kritisert for å ha en mer striks holdning.

mayaya: jeg har jo selvsagt tenkt å servere lottokuponger og ikke flaxlodd! det er da bursdag! og dessuten er jeg ikke utakknemlig, jeg har gomla i meg nesten hele grisen! mohahahaha!!!

Annonse

marsipangrisen. Gubben nevnte forresten den andre gaven idag... fikk sms: "dæng at æg itj har med gaven fra ***... e skikkelig sulten og har så sykt lyst på bacongrill" hihi :) han jobber jo som du kanskje har registrert et steinkast unna shell'n :D

Annonse

da er du heldig da, som har en unge du kan gjøre sånn med, så lenge det går.. jeg tenkte også som deg, helt unødvendig med kake.. men når han vare 1 år, og litt før det, så skjønnte han alt.. selv om han ikke hadde smakt av sjokololaden i skåla på bordet, så ISSTE han at det var noe godt der og han SKULLE ha det.. han sto å skrek...!?

æsj.. så vi måtte jo bare gi opp.. alternativet var og ikke ha noe som helst "usunnt" what so ever på bursdagen hans, og det syntes vi også ble feil.. og i alle andre selskaper vi er /var i.. er et pes og kav og holde han vekke fra kaker/snop.. får somregel litt, men han vil jo spise seg full på det.. sukk,, lurer på hvor han har arvet dette..

Jeg prøvde å være "snill" mamma i dag.... Vesla fikk smake sjokoladekake, men spyttet den ut og pekte på bananen. Grovt brød med leverpostei er også populært :-)

..men er det verre å holde unger unna kaker når de er 1 1/2 da f.eks? Eller 1 år og 9 mnd? 2 år? Om målet er at de absolutt IKKE skal ha kake når de er ett liksom.

Jeg tror ikke det er noen krise om ungene får kake på ettårsdagen sin, det er verre om foreldrene (og dermed ungene) spiser plenty kaker og godis ellers i ukene i året..

Når det er sagt fikk ingen av mine unger smake kake før de var året, men de fikk faktisk på ettårsdagen sin. Og vettu, under over alle undere, ingen av de er verken overvekige eller får helt dilla om de får smake noe søtt, den dag i dag, nå er de 2 og 4.

Her får mini på 9 mnd smake... er ikke snakk om at han får spise så mye han vil, men en liten smak.

Når vi spiser middag får han smake litt av den. Når vi har kake eller dessert en skjelden gang så får han smake litt av det og. Ser ikke noe galt i det. Synes det er viktig at mini får være med å spise sammen med oss for å få gode assosiasjoner til å spise og ikke alltid måtte sitte alene å spise. Så derfor får han alltid smake noe når vi spiser... enten det er det vi spiser, eller viss det er noe han ikke kan smake så finner vi noe annet.

At du ikke ønsker å la minimais få smake er for meg helt ok. Foreldre har det privilegiumet det er å få bestemme hva som er riktig for deres barn. :)

Du må selvfølgelig gjøre akkurat som du vil. Tror ikke ungene har godt av å vente med å spise noe søtt.

Men den ordningen der hadde aldri fungert på ettårsdagen til jenta mi. Hun skal smake på alt vi spiser uansett hva (14 mnd) og det skulle hun når hun var 12 mnd også. Hadde vi spist kake og hun ikke fikk hadde hun blitt kjempelei seg,

Leste ikke de andre innleggene, men syns det er ganske dumt å lage bløtkake når hovedpersonen ikke får smake. Men det er meg, jeg er ganske avslappet hva gjelder sukker og andre "usunne" ting.

som sagt - unger er forskjellige. Minimais elsker banan, og gir bæng i hva vi spiser så lenge vi bestikker henne med banan... hun blir ikke lei seg av den grunn. Og jeg er personlig uenig med utsagnet ditt her: "Tror ikke ungne har godt av å vente med å spise noe søtt". Jo det tror jeg faktisk. Det er ingen grunn i verden til å introdusere søtsaker tidliger enn ett år, hvis da barnet ikke blir lei seg som du sier.

Blir så overgitt! DU virker helt blåst jo... hadde det vært KRISE liksom om hun hadde smakt bittelitt kake liksom?? Herregud!! For ei kjærring, du må seriøst begynne å fokusere på viktigere ting!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...