mamman t o.a Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 synes det er utrolig synd at far ikke kan jobbe seg opp rett til permisjon selv??? stakkarn her er så lei seg for at han ikke har krav på noe,at jeg har lyst til og gråte på hans vegne.... han kjører lastebil og er mye borte,og han så virkelig frem til permisjon... men når jeg ikke arbeider inn permisjon,blir det kun jobb og lite kos på han:s
Erisa* Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Det er jo ikke fullt så ille da... Hvis du gir fra deg noen uker til ham, så får han også permisjon. Men han har ikke RETT på det, slik han ville hatt ellers... Det er utrolig kjønnsdiskriminerende regler, egentlig, det med fedrekvoten, at ikke pappan kan opparbeide seg rett til det uavhengig av hva mor tjener! I vårt tilfelle tar pappan nesten all permisjonen - han tar alle de 29 ukene vi kan velge hvem som tar, fordi jeg begynner å studere igjen tidligere. Så hvis du orker det og det passer slik, er det jo en mulighet der - at du begynner å studere igjen etter f.eks 6 mnd, så får han de resterende mnd av permisjonen:)
mamman t o.a Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. januar 2008 vi tenkte på det,helt til vi fikk vite at han får ikke penger om han er hjemme.... for det har han ikke krav på siden jeg ikke har "skikkelig" permisjon,bare et friår fra skole... da er vi litt ille ute,soden han har hovedintekten i vår hustand til jeg er ferdig på skolen:s
Erisa* Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 Å, da forstår jeg. Hvis du ikke har noe å gå tilbake til når han tar perm, har han fint lite rettigheter, ja. Og det er grådig urettferdig! Håper dere er i en annen situasjon ved nestemann - hvis det blir, altså Så får han nyte fridagene sine, og kanksje ta ut ferieukene litt spredt utover året i stedet for alt på sommeren?
kristbo Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 jeg går også på skole, hos oss skal vi forsøke med at far tar gradert uttak, dvs at han jobber ca 40 prosent også er han hjemme 60 prosent i et vist antall uker:) da har både jeg rett på fødselstipend fra lånekassen og han rett på støtte fra nav. jeg fikk den løsningen bekreftet pr telefon rett før jul:) har dere vurdert det?? hvis du går høgskole kan du jo også søke deg inn og evt ta perm med en gang:) lykke til.. håper far får kost seg masse uansett:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå