Gjest Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Bruker egentlig tøybleier, men nå skal vi på ferie i 6 dager. Har tenkt å kjøpe enten coop sine eller Moltex sine. Moltex sine er jo komposterbare, men de er temmelig dyre, ligger på 3,3kr pr bleie. Jeg skifter tøybleier rundt 6-7 ganger i døgnet (tror jeg) så det blir vel å gå etter en mal akkurat det der. Nå er det så lenge siden vi hadde engangsbleier at jeg ikke husker hvor ofte de ble bytta. Vil en pakke holde?
Vertigo Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Kommer litt an på hvor stort barnet er. Når de blir større og ikke bæsjer mange ganger om dagen, holder det gjerne med 3-4 bleier i døgnet. Men har du ikke prøvd papirbleier før, ville jeg testet det ut en dag eller to før du reiser. I alle fall hvis du ikke velger Moltex. Kan jo være at barnet ikke tåler dem...
Gjest Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 Hun bæsjer sånn hver tredje dag (har begynt med tillegg på kvelden) så det er heldigvis ikke så mange bæsjebleier som før. Tror nok jeg kommer til å gå for Moltex sine, de selges på en liten her-selger-vi-kun-økologisk-butikk som jeg absolutt vil skal klare å holde seg. Vet ikke om jeg gidder å bruke engangs før vi drar, det er så mye styr med det:( Vil bare bruke det de 6 dagene vi er bortreist, ikke noe mer enn nødvendig.
Vertigo Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 Går sikkert greit om du bruker Moltex sine. De skal vel være av de definitivt bedre når det gjelder hva som er tilsatt dem. Her reiste vi på ferie med Liberobleier uten å ha prøvd det før, og gjør aldri sånt igjen for å si det sånn... Hun ble intenst rød og sår i hele bleieområdet. Ikke særlig godt nei. Coop-bleiene ble redningen den gangen. Men de har kommet i ny utgave som ikke tåles like godt her i alle fall.
mcar Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 Min datter er 2 måneder og frem til nå har vi byttet 5 - 8 ganger i døgnet. Angående å fylle opp bagasjen med engangsbleier hjemmefra, om ikke ditt barn er hyperalergisk; Jeg har lest flere steder at folk er skeptiske til de lokale bleiene. Nå vet jeg ikke hvor du skal på ferie, men jeg har en mening om saken. Jeg bor for tiden på Filippinene og bruker "lokale" bleier. Det er mulig å få kjøpt Pampers her nede, men ikke over alt. Nå må det sies at Filippinerne kaller papirbleier generelt for "pampers". Et merke som selges "over alt" er EQ, et taiwanskprodusert merke. Jeg har brukt dem hele tiden både New born og Small. Kan telle på en hånd de gangene de har lekt og da fordi vi har vært sløve og ikke skiftet bleie etter første "fylling". Min datter har ikke vært plaget med bleieutslett selv om hun bruker papirbleier i varmen. Jeg vil anbefale deg å sjekke med reiseselskapet om det selges engangsbleier der du skal. Er du skeptisk til kvaliteten kan du ta med egne bleier til bruk på natta. Lykke til. Håper dere får en fin ferie :-)
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #6 Skrevet 6. januar 2008 Jeg skal bare til Oslo-området, men vet av erfaring at det ikke er noen økologiske butikker der, og heller ingen coop-butikker i gangavstand. Det aller viktigste punktet er at det er så miljøvennlig som mulig, og da er bare de komposterbare fra moltex og coop alternativene. Men nå har jeg kjøpt en pakke Moltex (44 bleier i en) og det regner jeg med skal holde i 6 dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå