Labambie Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Jeg begynner bli gal!!! Har nå fått vulkansk halsbrann! Vanvittig irriterende.. Har klart meg med melk og yoghurt ganske lenge, har også brukt lovehearts men nå fungerer ingen av de tingene mer.. Har vært på apoteket å kjøpt Gaviscon,men er IKKE imponert!!!
Sunniva78 har to små Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Er det tablettene eller flytende Gaviscon du har prøvd? Jeg likte ikke tablettene, men den flytende gjør susen. Tar meg en real slurk når jeg legger meg, for det er da halsbrannen er verst. Våkner jeg på natta tar jeg en ny slurk, og får sove med det samme. På dagtid har jeg noen tabletter som heter Titralac, de er greie mot mild halsbrann, som jeg som regel har på dagen. (gode er de også!!)
rigmora :-Oline-: Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 Va slek me meg og. fekk beskjed om at Link ikkje var sterkt anbefalt til gravide, men det var ikkje farlig heller. Så eg kjøpte det, og det funka:) eg bruka bere en 1/2 om gangen, så ofte kjem det fort tilbake..
lilwil 21.1 Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 For min del har det også vært god hjelp i å ta et glass nyko innimellom. Dette demper ihvertfall moderat halsbrann...
mæjah Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 samarin, biola(melkeprodukter) love heart, link,osv..
Phantom´ Skrevet 4. januar 2008 #6 Skrevet 4. januar 2008 Mitt liv er også reddet av den flytende Gaviscon. Smaker phy.. men virker i alle fall en periode.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #7 Skrevet 4. januar 2008 Bruker Link tabletter og det hjelper meg masse!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #8 Skrevet 4. januar 2008 Det som funker for meg er å spise en 5-6 mandler, drikke melk/sjokolademelk, røde epler, og Gaviscon ved leggetid og om natten. Ellers er trikset å spise LITE om gangen! Holder meg unna brus, kaffe, te juice, potetgull og sterk mat....Sliter likevel...men får ihvertfall noen pauser fra brannen,.......FIRE!!!!!! Blæh!
Nr 2 i magen:) Skrevet 4. januar 2008 #10 Skrevet 4. januar 2008 JEg har hørt at rå poteter er bra å knaske, ellers riskaker og mandler. Ellers Club Soda og Nyco fruktsalt. Kanskje noe å prøve om andre ting ikke fungerer:) Sliter selv med halsbrann og mye gulping egentlig. Var så ille at jeg faktisk måtte spy en natt. Spiser lite av gangen, men føler likevel det kommer snikende på når det nærmer seg sovetid.
Siivi Skrevet 4. januar 2008 #12 Skrevet 4. januar 2008 Noe som også hjelper,er å ligge på venstre side...på venstre arm lissom hehehe... Go natt
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 5. januar 2008 #13 Skrevet 5. januar 2008 Det som har fungert best på meg, er link. Men noen ganger har det hjelpt med sitronsaft, eple, og melk. Har ikke prøvd lovehearts enda, men har nå alltid link med meg om dagen.
Smil74 Skrevet 5. januar 2008 #14 Skrevet 5. januar 2008 Jeg spiser mandler og drikker Biola. Det fungerer så langt...
Hildemor fra vest Skrevet 5. januar 2008 #15 Skrevet 5. januar 2008 Det eneste som virkelig hjelper er Pepcidduo som kan kjøpes reseptfritt på apotek eller annet medisin utsalg.. De skal egentlig ikke ta uten tillatelse fra lege eller jordmor når du er gravid..Grunnen er at man er veldig streng med medisinering til oss gravide.Men jeg har brukt det i flere mnd og har ingen bivirkninger ..De virker helt fantastisk umiddelbart etter inntak og virkningen varer i 12 timer itillegg til at de smaker godt..Tar en hver kveld kl 22.. På dag tid tygger jeg mandler eller en halv Link 1700 mg..Ønsker deg lykke til!
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 5. januar 2008 #17 Skrevet 5. januar 2008 Ja, å ligge på venstre side funker faktisk.. Eller det hjelper.. En annen ting er høy pute.. Og gjerne noen klosser under sengebeina i hodeenden.. Ellers så tar jeg to skjeer graviscon (hvordan det nå skrives) før jeg legger meg. Har en flaske vann på nattbordet når det svir innimellom, for vann hjelper også litt, men blir det for galt går jeg ned igjen å heller innpå mere graviscon. Har også Link liggende, men syns den setter seg sånn fast i tennene... hehe.. Også prøver jeg å ikke spise/drikke noe den siste timen og vel så det før jeg skal legge meg.. På dagtid drikker jeg masse vann for å døyve svien..
lido Skrevet 5. januar 2008 #19 Skrevet 5. januar 2008 En ting du ikke skal la være uprøvd; Spis en halv til en banan, det demper halsbrannen effektivt. Hilsen snart 4-barnsmor med solid halsbrann-erfaring!
nungo Skrevet 5. januar 2008 #20 Skrevet 5. januar 2008 Gaviscon flytende elelr tabletter - og så la være å spise de siste 3-4 timer før jeg legegr meg. Ikke spise sitrusfrukter eller drikke te før leggetid. Ikke spise krydret mat.
To barns mor og 75-modell. Skrevet 5. januar 2008 #21 Skrevet 5. januar 2008 Kjør på med lovehearts. Mange!!!! En hel pakke!! og vann. Ta det med ro ikke løp rundt.
Gjest Lenchen *høygravid* Skrevet 5. januar 2008 #22 Skrevet 5. januar 2008 Jeg bruker Link tablettene (tar 2 stk), drikker sjokomelk, og spiser banan. Ligg med hodet høyt om natta, og unngå for store måltider. Spis heller lite og hyppig. + Unngå sterk og fet mat!! Lykke til! Ikke noe godt det der. Var masse plaget av det i forrige svangerskap. Måtte opp på natta flere ganger for å drikke et glass melk. Heldigvis er jeg ikke så veldig plaget denne gangen *Bank i bordet*
inavs Skrevet 5. januar 2008 #23 Skrevet 5. januar 2008 har faktisk funnet ut at grov brødmat gir endel halsbrann ( vertfall) hos meg, så prøv å redusere dette. Men Pepcid duo er den desidert beste halsbrannstopper, er litt dyr, men verdt hver krone. du får kjøpt den på apoteket. lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå