Gå til innhold

smerter rundt navelen


cole

Anbefalte innlegg

Hat termin om 3 dager og har i de siste timene fått en del smertet rundt navelen. Smertene har spredd seg og ligger nå som en stor ring rundt. Når jeg trykker eller kommer nær magen gjør det vondt. Lillegutt har sparket, men har aldri hatt disse smertene før, så ble litt bekymret. Kjennes ikke ut som rier, men er jo førstegangs så vet jo aldri. Noen andre som har følt det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke smerter rundt navlen, men derimot øverst på magen, midt på og på høyre side (ikke venstre). For en stund siden hadde jeg mye spark i dette området, men det er over en måned siden. (Nå har jeg sparkene på andre siden av magen og mye lenger ned.) Men det er skikkelig ømt, som å ha et sinnsykt blåmerke på innsiden av magen. Blir bare verre og verre for hver dag som går nå. Jeg spurte jordmor på siste kontroll og hun sa det muligens kunne være magemusklene, at muskelfibrene kunne slites....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

vet dessverre ikke hva det rundt navelen kan være.

men jeg har sliti med gallestein i hele svangerskapet og det er på høyre side under puppen mot midten ca.. skikkelig ubehagelig og vondt.. ingenting jeg får gjort med det før etter fødsel. da må det opereres ut.. vet jo ikke om det er det du har, men høres veldig likt ut: som å ha et sinnsykt blåmerke på innsiden ja.. og ikke mer behagelig når hun inni her ligger å sparker borti der..

håper du/dere finner ut av det.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 6 dager til termin og i går merket jeg også at navlen min er skikkelig øm; det er nærmest som det svir på huden - lurerer nesten på om den sprekker :-) Jeg er andre gangs og opplevde ikke dette sist. Det jeg merker kan i alle fall ikke sammenliknes med rier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er verst på høyre side, der det kom først. Men nå er det også inn mot midten. Bør jeg ta kontakt med lege med en gang, eller skal jeg spørre neste gang jeg er der?

Hvordan påviser de/avkrefter de det? Er det farlig? Er det noe spesielt du må gjøre/spise/ikke spise når man har gallestein?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...