Gå til innhold

Dere som er kvalme, jobber dere fullt?


Skrekkblanda fryd *mamma*

Anbefalte innlegg

Jeg jobber på sykehus, turnus. Lurer på hvordan det blir hvis kvalmen setter inn. Er mange rare lukter og ekle ting å se der. Ønsker ikke å bli sykemeldt pga tror tiden vil falle utrolig lang da.

 

Hva er deres erfaringer?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg også jobber på sykehus...er 5 uker...så kvalmen har ikke satt inn enda...men jeg sliter inmari med bekkenløsning allerede, så jeg tenkte at om jeg må sykemelde meg så vil jeg prøve meg på aktiv sykemelding...da blir ikke tiden så altfor lang likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan funker aktiv sykemelding egentlig?

Jeg er også 5 uker, 5+4 etter menstermin, og finnes ikke kvalm enda. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er slik at du kan lage en avtale med sjefen din om hvor mye du skal jobbe....også kan du prøve deg frem....du kan ta kortere dager, færre dager osv...og du som jobber turnus kan sikkert få slippe nattevakter bla. Jeg skal til legen på onsdag for første kontroll, og da får jeg også ultralyd...så da blir det vel litt mer sikkert hvor mange uker jeg er....men rundt 5 er det hvertfall :) Jeg syns nesten symptomene har avtatt litt nå jeg...ikke så mye menssmerter lenger....puppene er ikke fult så ømme...men de er litt ømme ja, også har de vokst...ellers ingen tegn til kvalme....men har det sinnsyke bekkenet da....hehe...så har jo fortsatt symptomer...

 

Hvor i landet er du fra da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomene avtar her også. Men vi har jo noen uker igjen da, litt over 35 ;)

Bor litt utenfor Oslo jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, vi har lang vei igjen å gå...og det skal bli så spennende!! Har du barn fra før?? Jeg også bor utenfor Oslo....hvilken retning bor du? Jeg bor i Buskerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor i retning Lillestrøm jeg. Ingen barn fra før, så dette blir spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 8 uker å er veldig kvalm. jobber som frisør å er mange lukter. kaster opp flere ganger for dagen. å før kl 11 fungerer jeg ikke. har ei jente på 3 år som heldigvis sover til halv 10 :) jeg skal til min første lege time på mandag å håper på aktiv sjukmld. så kan jeg begynne litt senere på dagen. i dag jobbet jeg 12 til 4. er mye mindre sliten å mye mindre kvalm. på passe på å slappe av når en er tidlig i svangerskapet d er da en er ekstra sliten å trøtt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalme for meg er det verste som fins, og da går det ikke an å gå på jobb. skal jeg liksom sitte der på kontoret med kolleger med høylytte ukontrollerte brekninger som kommer hele tiden, noen ganger kommer det opp spy på disse brekninger, skal det liksom flyte over på pulten. det er helt praktisk umulig for meg å gå på jobb når jeg er så kvalm. reiste med fly hjem fra juleferie i går. måtte svelge spyet på det første flyet for ikke å grise til alt rundt meg, og måtte spy som en gris på fly nr 2, tubulens på flyet så jeg måtte holde meg fast inne på do, samtidig som jeg vrengte tarmene

Nei enn oppfordring til alle sammen, ta vare på dere selv, ta vare på evnetuelle andre barn, ta vare på deres kjære så langt det går, ikke la jobben ødelegge hele livskvaliteten slik at dere ikke orker noe som helst annet.

Ha en supe duper dag, kvalm eller ikke kvalm!!!!-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig kvalm og veldig sliten.

Neste uke skal jeg jobbe, så jeg gruer meg velldig.

Jeg har blødd men fikk beskjed fra legen at jeg bare kunne jobbe uten fare.

At jeg er kvalm og sliten ble ikke tatt med i sammenhengen.

Menjeg får hvertfall prøve meg nå da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vanvittig kvalm fra morgen til kveld. Begynte å kjenne det alt i uke 5, og det har bare blitt verre og verre. 10 uker nå. Men jeg har aldri kastet opp, så da føler jeg liksom at jeg ikke har god nok grunn til å sykemelde meg. Dessuten går dagene fortere ved å jobbe, og jeg vil gjerne at første trimester skal unnagjøres superfort. Det er den skumleste og vanskeligste perioden i svangerskapet syns jeg. Gleder meg til å få overskudd igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...