Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Har akkurat fått invilget å sette igang fødselen i uke 36, hvordan er det? hvor lang tid? noen med erfaring???
oftebustat Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Hei! Nå har jeg jo ikke erfaring fra igangsetting av tvillingfødsel, men regner med at det er likt som men enlinger. Ble satt igang sist, og håper jeg slipper det denne gangen. Måtte settes igang to ganger med 7 timers mellomrom da ingenting skjedde. Da det satte igang var det ca 10 timer med maserier som ikke åpna opp, bare fryktelig vondt. Fikk akupunktur og til slutt epidural ( som igrunnen ikke hjalp noe) og 28 timer etter første igangsetting ble lillemor tatt m vakuum. Igangsatte fødsler er tøffere enn fødsler som starter av seg selv. Men alt dette er jo så veldig individuelt, avhengig av mange faktorer.
moden mamma Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 Hei! Bare slik du ikke blir helt skremt av oftebust her... :-)) Jeg har heller ikke erfaring fra ingangsatt fødsel med tvillinger, men 2 ganger med enlinger. Begge fødslene har vært av typen "eksplosiv" det vil si tiden fra åpning startet til barnet var født er VELDIG kort... tror ikke det tok mye over timen... det var modningstablett i skjeden som modnet... og "tømming" av tarmen (husker ikke hva det het..) som startet fødselen. Jeg var i kjempeform både under og etter fødselene og var kjempefornøyd med fødslene.. for meg er en fødsel uten hjelp til start og "hjelp" underveis forferdelig skremmende faktisk... Så kjære deg - lykke til... du er helt sikkert i gode hender! Hilsen fra ei som håper å bli igangsatt rundt 36... ikke "starte sjøl..."
moden mamma Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 frst... "modningen" med den tabletten er ikke inkludert i den timen...
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 høres spennende"ut, tror jeg får full bedøvelse siden det er tvillinger, itilfelle noe går galt så hadde jeg vært klar for ks.. vet ikkekan bare tenke meg det. huff
sarp m/ Niklas og Marius. Skrevet 6. januar 2008 #6 Skrevet 6. januar 2008 jeg ble satt igang i uke 38. Hadde noen slitsomme dager. Begynte på torsdag morgen og ble tatt med hastesnitt lørdag kveld.Men ingen fødsler er jo like, noen bruker lang tid andre kort. Jeg hadde epudural og fikk det også under ks, så jeg slapp heldigvis narkose selv om alt skjedde veldig fort. Lykke til.
mamma'n til A. og tvillingene Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 Hei. Jeg ble satt igang første gangen jeg fødte, fikk første modningspille lørdag morgen og snuppa kom natt til mandag. Fra de tok vannet søndag kveld, da jeg endelig hadde 3 cm. åpning til hun var ute tok det 4 timer. Med tvillingene mine satt alt igang av seg selv. Jeg synes begge fødselene var helt ok, det ene var ikke mer vondt enn det andre. Det var bare kjedelig å gå og vente på at noe skulle skje da jeg ble satt igjang. Hvor fort ting skjer avhenger veldig av hvor moden du er også. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå