WildPrincess Skrevet 4. januar 2008 #1 Del Skrevet 4. januar 2008 Heisan Jeg er endelig gravid igjen etter og ha mistet i mai *JIPPI* ... men litt oppe i gleden kommer de økonomiske bekymringene. Jeg var sykemeldt i to av tre mnd sist. I etterkant av vi mistet var jeg sykemeldt og i hørt har jeg gått mye delevis sykemeldt pga nakke rygg problemer.... så her komme problemet mitt... Man kan bare være sykemeldt i ett år, uavhengig om dette har vært 20% eller 100%... Men hva nå når jeg er gravid igjen, hva vis jeg blir like dårlig som sist? Kan jeg ende opp uten rett til sykepenger??? hva skal jeg leve av vis det skjer??? Er det noen egene regler som unntar gravide fra ett års regelen? Er litt redd for å ringe nav og spørre, redd de vil tenke at jeg sykemelder meg kun fordi jeg er gravid... syntes det er så mange nå som "ser ned" på de som er sykemeldet... men jeg velger og tro at de som går sykemeldt gjør det fordi de må og ikke fordi de velger det selv. Ingenting hadde vært bedre enn å få et svargeskap fullt av energi og uten kvalme Takker og bukker for alle nyttige svar. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136434416-har-v%C3%A6rt-sykemeldt-lengere-periode-og-er-endlig-bli-gravid-hva-skjer-om-jeg-blir-sykemeldt-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jewel m/jente får gutt Skrevet 5. januar 2008 #2 Del Skrevet 5. januar 2008 Har du vært sykemeldt i ett år, så mister du rett til sykepenger uansett om du er sykemeldt pga graviditet eller annet. Det erfarte jeg i sommer, og måtte pent friskmelde meg og tilbake i jobb fordi vi ikke kunne klare oss uten min inntekt/sykepenger. Sånn er systemet. For min del gikk det greit, men var rimelig fortvilet når jeg fikk brevet fra NAV om at jeg ikke fikk sykepenger og måtte da tilbake i jobb. Lykke til videre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136434416-har-v%C3%A6rt-sykemeldt-lengere-periode-og-er-endlig-bli-gravid-hva-skjer-om-jeg-blir-sykemeldt-n%C3%A5/#findComment-136442538 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå