Gå til innhold

Førstegangs gravide Trondheim? Råd om diverse utstyr?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

heihei!

det er også første gangen for oss og vi er fra trondheim ;O) (23 år begge to)

Arver noe utstyr vi da.. så blir teutoia vogn.. de er ganske bra har vi hørt, min søster som brukte den først har vært veldig fornøyd ;O)

Også er det et råd å kjøpe brukt på f.eks www.finn.no osv.. ofte er vognene osv brukt så lite at de ser helt nye ut..men har tapt seg flere tusen kroner i pris! Vi kjøpte hengevugge for å bruke som seng på finn.no.. til 1/3 av prisen i butikk..og den så helt ny ut da vi fikk den..

Termin i mai du også?

Hei du! Jeg er 22 år og venter nr.2 i slutten av mai. Storebror er 2 år:-)

Vi kjøpte brukt vogn på finn.no til han i 2005, men skal aldri mer kjøpe brukt barnevogn! Den rustet veldig fort og det oppstod andre problemer med den etter kun et halvt år...

Da han var 6-7 mnd kjøpte vi en splitter ny Simo sportsvogn på salg til 3000 kr og er kjempefornøyd med den! Han har kjempegod plass fortsatt enda han er 88 cm lang. Det fulgte ikke med noen bag til den vogna, siden vi bare kjøpte den som sportsvogn (noe som kan brukes fra babyen kan sitte selv). Hvis du skal kjøpe en ny Simovogn av kombivarianten (fra nyfødt) får du den for ca. 5000 kr. Da trenger du ingen annen vogn så lenge ungen din trenger vogn!

Det er i hvert fall viktig å kjøpe ei vogn med god plass slik at ungen får plass til å ligge i voksipose om vinteren helt til den er et par år gammel:-)

Ellers er det greit med en bæresele, noe du sikkert kan kjøpe brukt. Vippestol kjøpte vi også til førstemann.

Når det gjelder seng blir det rimeligst å kjøpe ei billig sprinkelseng (f.eks. fra Ikea). Den kan ungen bruke til den er 3 år. Det beste for en nyfødt baby er å ligge lunt og litt trangt, noe vi ikke tenkte på til førstemann... Han følte seg nok utrygg i den store sprinkelsenga. Så hvis du finner på noe å legge i senga slik at den blir mindre kan det være lurt! Men du må uansett passe på at babyen ikke greier å trekke noe over hodet sitt. Til denne babyen har vi fått låne en babykurv som den skal få sove i de første 4-5 mnd. Du kan jo sjekke om noen du kjenner har en slik eller om du finner en brukt.

Er det mer du lurer på så bare spør!! Har gjort meg mange erfaringer i løpet av 2 år som mamma:-)

Bare spør om alt mulig ang. utstyr til babyen, for jeg vet jo ikke hva du lurer på.

Og forresten! Hvis du trenger bilstol (hvis du har noen som brukes som sjåfør) så har Barnas Beste tilbud på en bilstol fra 0-13 kg. Maxi Cosi Cabriofix heter den, og er en testvinner! Den koster 1600,- normalt, men du får den nå for kun 999,- uten base (og du trenger ikke base...)

De hadde i hvert fall dette tilbudet denne uken, så du kan sjekke om det fortsatt gjelder til uka! Ring dem og hør på mandag hvis du trenger bilstol.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...