Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kommer det til å gå?

Han jobber, tjener ca 18-20 tusen i mnd etter skatt.

Nå venter vi en baby til. Sterkt ønsket, men kom litt tidligere enn planlagt.

Jeg begynte nettopp i en jobb(har aldri jobbet før). Jobber en dag i uka+annenhver helg. Sønnen vår på 1,5 år går ikke i barnehage, ergo jeg er hjemmeværende.

Vi flytter i april/mai , da må jeg si opp jobben jeg har nå. sønnen vår begynner i barnehage i august, og jeg skal begynne i jobb da, 3 dager i uken er planen.

Jeg bekymrer meg for om det kommer til å gå rundt....

Skrevet

en bil, helst ingen,

du har jo alt utstyret klart frå sist baby,

du skal flytte, ikke kjøp for dyrt da, du kan bo i liten leilighet med to barn til økonomien blir betre...

eg venter nr 2, vi bor i en 60 kvadrat leilighet, skal flytte i hus om 16 mnd da. eg skal være hjemme, og studere mangen år, vi planlegger mangen barn...det handler om prioriteringer:) barrna først så vi:)

viss u er bekymret for økonomien, ka med å øke stillingen litt,jobbe kvelder, så kan mannen passe ungene medan du jobber?

Skrevet

Du vet sikkert at du har rett på kontantstøtte for unge nr.1 på ca.3303 kr så får du da 2 barnetrygder for ungene på 970*2 som er 1940 kr da har dere plutselig 5243 kr ekstra i mnd. Og siden du har tjent så lite vil du få engangsstønaden på 33 584 kr. Siden du skriver dere skal flytte i april/mai regner jeg med ungen ikke kommer før etter dette og om du allerede begyner å jobbe i august f.eks midten kan du dele kontantstøtten på de mnd uten inntekt som da ca. blir 4 mnd. 33 584 /4 = 8396 kr i disse 4 mnd + 5243(kontantstøtten og barnetrygden) =13 639 kr i mnd på deg.

Da har dere plutselig hans 18 000-20 000 kr og dine 13 639 kr =31 639 kr (om han tjener det første beløpet) eller 33 639 kr (om han tjener det andre beløpet). Det er mere enn mange andre så da skulle dere klare dere veldig fint frem til du begyner å jobbe litt igjen(faktisk bedre enn når du begyner i jobb igjen).

Og som hun andre skriver har dere jo utstyret fra nr.1. Og om du ammer koster det ikke mye for en ny baby i begynelsen.

Lykke til.

Skrevet

også går det jo ann og melde seg arbeisledig. Det teller som inntekt det også, om du blir "heldig" nokk til og gå arbeisledig i 6 mnd.

Da kan du ta permisjon ut ifra den trygda..

Skjønner?? huff, jeg er dårlig til og forklare!

Skrevet

Hun får ikke srbeidsledighetstrygd når hun nettop har begynt å jobbe og aldri har jobbet tidligere. Du må ha jobbet en viss tid og tjent en del penger for å ha rett på det. Og så må man selvfølgelig være en reell arbeidssøker for å få det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...