Gå til innhold

Dere som har hatt både hastesnitt og planlagt KS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min forrige fødsle endte med hastesnitt etter mange timer. Var en hard og vond fødsel hvor babyen ikke ville ut, bare lå og stanget bl.a. - såkalt stjernekikker m.m. Uten å gå noe nærmere inn på det. Uansett så endte det med hastesnitt, og jeg var selvfølgelig kjempe sliten både fysisk og mentalt. Denne gangen skal jeg ha planlagt KS, og håper at det blir bedre i etterkant. Tenker litt som så at det må jo være bedre for kroppen å takle et KS når man er uthvilt enn etter mange timer i fødsel. At det ikke blir så smertefullt som sist etter KS. Hva er deres erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg har ikke hatt begge deler enda, men hadde hastekeisersnitt for fire år siden og skal ha planlagt nå.

Hadde ikke noe plager etter forrige keisersnitt, bortsett fra problemer med å komme meg opp fra sykehussenga de første dagene etterpå.

Dette ble bedre da jeg kom hjem. Men under keisersnittet følte jeg at jeg ville besvime hele tiden og at jeg kom til å kaste opp. Jeg gjorde ingen av delene da:) Men dette kom sikkert av at jeg var totalt utslitt etter flere timer med smerter og to døgn uten søvn.

Regner med at det blir en litt annerledes opplevelse denne gangen, og jeg tror ihvertfall det etter det jeg hører alle andre sier:)

Ønsker deg lykke til:)

Skrevet

Jeg har opplevd begge deler. Det første barnet mitt lå også i såkalt stjernekikkert posisjon og ville ikke ut. Det andre barnet var de veldig itvil om hvordan lå, så det ble planlagt keisersnitt med henne. Fikk da konstantert att hun også lå feil. Må si att å ha planlagt keisersnitt var 100 ganger bedre en hastekeisersnitt. Du kan være våken, ha pappaen med. Du er ikke sliten etter timer med rier og diverse. jeg hadde hvertfall en veldig fin opplevelse andre gang. Bare gled deg, tror du kommer til å få en helt annen opplevelse av fødselen, det gjorde hvertfall jeg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...