Gå til innhold

Antidepressiva og amming? (selvmordstanker osv)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg plages med mye depresjon, og har selvmordstanker. Har gått på Cipralex, men sluttet da jeg fant ut at jeg var gravid. Gikk bra til å begynne med, men nå er jeg til tider svært deprimert, å tenker bare på at jeg har lyst til å dø... Kommer jo ikke til å ta selvmord pga barna og mannen min, men tenker på hvor deilig det ville ha vært å få sluppet alt...

Vil begynne med tablettene etter at bebin er født, men man bør jo ikke amme samtidlig.... Samtidlig synes jeg det er innmari ille å "snyte" lillemann for morsmelk " bare" for at mor skal kunne gå på antidepressiva...

Hva synes dere? Hva ville du ha gjort? Er jeg egoistisk hvis jeg velger bort ammingen?? Kanskje jeg kunne amme i 2 mnd for så å begynne med pillene? Er redd jeg blir ekstra deprimert etter fødselen også, slik som jeg ble sist...

Huff, vet ikke hva jeg skal gjøre.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei ! Snakk med legen din og ta pillene !

Husk at det er MYE bedre for ungen med en mamma som fungerer og mme enn å bli amma. Amming er sunnt, men ikke for enhver pris !

Lykke til - dette klarer du !

Skrevet

Dropp ammingen og ta pillene ville jeg sagt. Jeg skjønner det med dårlig samvittighet grunnet amming, sliter med selv da jeg ikke får det til, men barn vokser flotte opp på MME og, og barnet trenger mammaen sin!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...