Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Spotter mye og tenker kanskje jeg har for lite progesteron. når i syklusen skal dette måles? Venter mensen nå hvert øyeblikk og har spottet i tre dager. Ingen menskramper men småblør med gode mellomrom i ulike farger og teksturer.

Må jeg vente til neste sykuls før legen måler progesteronet?

Fortsetter under...

hei du

Jeg var hos legen og klaget min nød i begynnelsen av desember. Er i 10 pp, så jugde på meg et par måneder og sa jeg hadde prøvd et år.... Føler så veldig for å komme i gang med noen undersøkelser, vi har timet så godt i alle mnd og jeg tenker at jeg heller blir gravid mens jeg venter på rekvisisjon til gyn. enn å vente enda et halvt år for så å finne ut at det er noe fysisk i veien med en av oss.

Disse dagene falt midt i romjula for meg denne syklusen så jeg utsatte det litt - i dag har jeg fått mens igjen så da blir det vel å ta disse prøvene i slutten av januar. Spotter ikke så mye men har en lutealfase på 11-13 dager så det kan jo hende at den er litt kort. Ikke vet jeg.

Uansett, det legen sa til meg var at disse blodprøvene skulle tas på dag 21-23 i syklusen. Antar at det betyr 7-9 dager etter el, dersom syklusen ikke er 28-dagers.

Noen tar også blodprøver helt i beg. av syklusen for å se om eggmodningen går som den skal,men siden jeg har regelmessig mens sa hun at det ikke var nødvendig (foreløpig i hvert fall).

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...