Gå til innhold

Hele tiden vondt i magen...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har også stadig vondt i magen. Hvis jeg reiser meg fort opp eller snur meg brått, og litt sånne menssmerter osv. Men har hørt at sånn skal det visst være?? voksesmerter og ligamentsmerter og at det visst ER vondt å være gravid. Og det har ingen fortalt meg før!

Jeg har også hatt mye vondt i magen. De sier det er vanlig og ufarlig, men kan være veldig ubehagelig.

Men i perioder fikk jeg ekstra vondt, hvor det ble mer og mer vondt. Lå våken om nettene og vridde meg. Viste seg jeg hadde fått urinveisinfeksjon. De sier man er ekstra utsatt når man er gravid. Jeg fikk penicillin og ble kvitt det. Tok 2 uker så var det tilbake igjen og nå er jeg i gang med enda en penicillin kur.

Så mitt råd er å passe på hvis det varer veldig lenge og føles som det blir værre.

Høres ut som om det er flere her med mage-smerter. Jeg er og en av dem. Fikk beskjed av legen i dag at det var normalt for mange, spesielt når man kommer ut mot midten av svangerskapet. Men du og da` så plagsomt da! Håper det bare går over etter hvert. Skulle bare legge meg ned og hvile jeg. Og måtte ikke gjøre ting i hurtig tempo.

Annonse

Har også hatt mye ubehag nederst i magen de siste dagene. Er nå 17+2. Litt vanskelig å forklare, men blanding av press, strekk, stikk, øm og vag smerte. Fungerer i hverdagen, men kjenner at det innimellom er litt ømt når jeg går, setter meg ned, og spesiet når jeg tisser. Har ikke urinveisinfeksjon, sjekket sist denne uken. Uff, blir litt bekymret, men hjelper å høre at det er flere som har sånne magesmerter.

Godt å høre at det er flere som har vondt, det gjør meg tryggere....jeg var hos legen for tre dager siden grunnet magevondt, føltes som sammentrekkninger som oppstod flere ganger på under en time.Han fortalte at det mest sannsynlig var tidlige kynnere som kan komme av feks. stress..

Er i uke 18+1 og venter nr 2. Fikk beskjed om å holde meg i ro og kun gjøre hyggelige ting...så ble sykemeldt 50 %.Hadde ikke noe vondt forrige svangerskap så da blir man jo engstelig!

Noen som kjenner seg igjen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...