mamma til tre prinsesser Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 jeg fikk påvist pcos i aug-07, etter ett år prøving. hadde veldig lange, ustabile sykluser og uren hud, så jeg fikk ikke akkurat sjokk når legen sa det. men ellers ingen av de andre symptomene. begynte da på dobbel pergo. hadde en kur i aug (førte til ett egg), en i sept(ingen egg), pause i okt, en i nov (ett egg) og fjerde og siste tok jeg i des. på ul etter den siste kuren var der ikke mindre enn sju egg, så da ente det med at vi måtte ta de ut og gjøre det hele til et prøverørsforsøk. etter uttaket fant vi ut det var kun tre egg som var sånn noenlunde brukbare, var dårligere egg enn forventet, men de skulle gjøre det de kunne på klinikken. fikk tlf neste dag at de hadde greid å befrukte ett egg og det skulle settes inn neste dag igjen. plutselig så alt mye lysere ut, og jeg ble ruger med godt mot. en uke etter innsetting tok jeg den første testen, negativ. men jeg måtte selvfølgelig plukke den opp igjen om kvelden, et halvt døgn etter at jeg hadde tatt den og nå syntes jeg jeg kunne skimte en super super svak strek. tok ny test neste dag, og også på denne kom det fram en super super svak strek, men en strek. nyttårsaften var det 11 dager siden innsettingen og nå tok jeg en cb dig for å få det svart på hvitt, GRAVID lyser mot meg. o lykke ! har testet hver dag denne uken for å være sikker på at jeg ikke lurer meg selv, men alle er klart positive og jeg har også fått litt symptomer som ømme bryster, konstant sulten (noe jeg som regel aldri er), litt kvalm og murringer i magen. tenk at det skulle gå til slutt :-)
BAcer med mirakel-jente :) Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 GRATULERER!!!! Så gøy!! Lykke til! Og kose deg maaasse på den flotte ferden!! :)
tigergutt<3 Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 gratulerer så mye. Hvor er det du går. Bare lurer siden du kunne gjøre en pergokur om til prøverør. Jeg har selv gått på en del pergokurer, og ble gravid men mistet. Jeg har veldig mange fine umodne egg og går på trippel kur så sjansen for flere egg er høyst til stede. Jeg har ikke vært inne til ul noen av kurene mine. Den siste nå pga det var midt i julen...
mamma til tre prinsesser Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2008 takk for det jeg går til Hausken i Haugesund, privat prøverørsklinikk. der får vi automatisk ul på dag 12 i syklusen når en går på pergo. var veldig glad det var der vi gikk, slik at vi kunne få prøverør med en gang når forholdene ble slik, men det koster jo også en del. men når resultatet ble som det ble er det verdt det. hvor går du da? masse lykke til til deg :-)
mamma til tre prinsesser Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2008 12 positive tester til tross, i dag kom alt ut igjen, og jeg har mistet den lille spiren vår
nette Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 huff jeg vet så alt for godt hvordan du har det nå..fikk beskjed idag jeg oxo at jeg kommer til og miste for hcg nivået mitt er gått ned i stede for opp... det er så vondt og få den beskjeden....men har du hatt vondt i magen? for jeg harikke merket noen ting annet enn at jeg har blødd... har mistet tidligere også men da var jeg nesten 6 mnd på vei så da var det litt annerledes...
mamma til tre prinsesser Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 7. januar 2008 uff, det var trist at det ikke så bra ut for deg heller, men det kan enda gå bra likevel eller? jeg har ikke tatt noen blodprøver, så jeg vet ikke hvordan det ligger ann der, men blødning med slimklump sier vel sitt. har bare snakket med de på klinikken på telefon, og jeg kunne få rekvisisjon til blodprøver, men hun syntes det hørtes ut som en abort så jeg lar det være. skulle heller se det ann, om jeg slutter å blø. har ikke hatt noen smerter i det hele tatt jeg. trodde SA skulle gjøre vondt jeg, men det er kanskje individuelt?
nette Skrevet 10. januar 2008 #8 Skrevet 10. januar 2008 nei jeg har heller ikke hatt noe smerter men en trengte vist ikke det... for sist jeg mista gjorde det kjempe vondt men da var jeg så mye lenger at da ble det jo en fødsel.. men det ser ut som jeg har mistet føler meg så tom innvendig at.. skal på klinikken til tirsdag så da vet jeg mer hva som skjer videre. har jeg mistet så skulle vi i gang med nytt forsøk med en gang, og det er jo bra og vite da..
mamma til tre prinsesser Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 10. januar 2008 kjenner meg igjen i den tomhetsfølelsen ja jeg har ikke blødd mer enn den ene gangen, bare hatt bittelitt brun utflod, så jeg har tenkt å ringe i morgen for å få rekvisisjon til blodprøve likevel. får ikke fred for dette, så for min egen sinnsro trenger jeg å få det bekreftet. så er det å vente på å komme i gang på sykehuset, skal ta neste forsøk offentlig, sendte inn henvisningen på mandag da jeg begynte å blø. du må ha masse lykke til på tirsdag, sender varme tanker...
nette Skrevet 11. januar 2008 #10 Skrevet 11. januar 2008 jeg blødde i bare 5 dager men det var ikke masse...og ikke hatt noe vondt, men megen strutter som bare det her da,men jeg vet ikke lenger hva jeg skal tro..så blir godt å få det endelige svaret til tirsdag... tusen takk for det:) du må ha lykke til med prøvene, skal x fingrene for dere jeg. så får du si i fra hvordan det gikk klem
mamma til tre prinsesser Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 14. januar 2008 da har jeg fått svar på blodprøvene. hcgen har steget fra 4345 på fredag til 7954 i dag, så det ser ut som det har gått bra likevel. det hadde jeg aldri trodd, tok jo prøvene for å få bekreftet at jeg hadde mistet. er helt i sjokk her jeg sitter. men jeg må prøve å ikke glede meg for mye før vi har vært på ultralyd neste fredag. føler meg slett ikke gravid, har overhode ingen symptomer. men må jo kunne stole på blodprøvene. var fertilitetsklinikken på sykehuset som overbrakte den gledelige nyheten. hun skulle lage i stand papirene mine sine de hadde fått inn henvisning om meg for offentlig prøverør, og da hun sjekket i systemet deres var blodprøveresultatet lagt inn (tok prøvene på sykehuset) og viste at jeg var gravid. håper så inderlig du kan få gode nyheter i morgen du også, nette, hvordan er det med deg?
mamma til tre prinsesser Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 15. januar 2008 for en vannvittig berg og dalbane dette er, nå er det ikke gøy lenger en gang. etter noen få timer i himmelen igjen i går, pga den fine hcgstigningen, ramlet jeg til jorden igjen. blødde masse i går kveld, og det holder på litt enda. så nå er jeg helt sikker på at jeg mister. skal ta ny blodprøve, men de måtte sjekke litt hvor lenge jeg skal vente. dersom jeg skal miste vil jeg bare få det overstått nå, så jeg kan komme meg videre. sykehuset har jo allerede begynt på papirene mine ang nytt forsøk, så det er jo positivt i det minste.
mamma til tre prinsesser Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #13 Skrevet 16. januar 2008 da er det bekreftet at det er over. hcgen hadde sunket til 2025 i dag. godt å få det overstått egentlig, fælt å gå sånn å lure og håpe. nå skulle de lage til papirene mine på sykehuset, så ringer en sykepleier i morgen visst. håper vi får komme fort i gang der.
nette Skrevet 18. januar 2008 #14 Skrevet 18. januar 2008 uff så utrolig tristatdetgikk galt for dere oxo... det er så vondt når det skjer..en mister liksom litt håpet da.. jeg skal inn igjen når jeg fikk mensen igjen jeg nå..og hadde jegikke fått den innen 6 uker skulle jeg ringe og si i fra slik at de kunne starte den. håper så virkelig at den sitter snart.. du må si i fra hvordan det går da..kanskje det klaffer til hos oss samtidig:) lykke til:) klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå