Gå til innhold

Noen der ute som kan hjelpe meg

Rascal_4.11<3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt hjelp her da jeg har en lege som mener at mine 2 sa (i 8. uke begge to) og 1 ma ( like før 12. uke) ikke er noe å ta så på vei for da det ikke var kommet lenger enn en forsinket mens og ikke ser noen grunn til å gi meg noe annen informasjon enn en utskrift fra internett med stort sett bare svada som ikke gir noe svar på det jeg lurer på.

Jeg har veldig lyst til å prøve igjen men jeg er livredd det aldri skal gå og at jeg bare skal fortsette og miste hele tiden.

Er det noen som har gått igjennom det samme som har noen erfaringer og råd til meg.

Alt mottas med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har vel ikke så mye erfaring, har bare gått igjennom en ex.u, men fikk bare veldig lyst til å svare deg!

Hva mente legen din med at du ikke måtte ta på vei for det du har gjennomgått? Kjente jeg ble litt provosert av måten legen har behandlet deg på hvis det er dette han har sagt. Det må jo være en kjempepåkjenning å ha vært igjennom å miste 3 ganger, kjenner jeg blir kjemperedd selv etter bare å ha mistet denne ene gangen... Jeg mener jeg har hørt at du kan få en utredning for hva som er årsaken når du har mistet tre ganger på rad? Jeg syns ihvertfall legen burde gitt deg litt oppfølging for å finne ut om årsaken til at du har mistet, må jo være helt forferdelig å gå rundt og ikke vite sånn! Skjønner veldig godt at du er redd for at dere ikke skal få det til, at du kommer til å miste neste gang også, det er jo helt naturlig å tenke sånn. Men jeg har hørt om mange som har vært igjennom å miste både 2 og 3 ganger for så å ha fått flere barn etter det. Så du må ikke miste håpet! Syns du skulle fått komme inn til utredning på sykehuset jeg, prøv å spør legen din om det. Hvis du føler at han avfeier deg, og at du ikke blir tatt på alvor så hadde jeg kanskje villet bytte lege hvis det går an? Enkelte leger mangler helt evnen til empati, og har ikke den minste forståelse for hvordan det må føles å miste.. Det opplevde jeg selv når jeg lå på sykehuset etter jeg opererte bort egglederen nå for 6 uker siden. Men heldigvis er de fleste legene flinke og skjønner at vi blir ekstra sårbare etter en sånn opplevelse. Det er jo en påkjenning både psykisk og fysisk! Puh, dette ble langt, men fikk bare så lyst til å svare deg, syns du er blitt dårlig og urettferdig behandlet av legen din (hvis jeg har tolket legen rett da..)

Stå på til du får noen svar, ikke gi deg!

Lykke til!

Trøsteklem fra

Skrevet

Hei og takk for svaret :)

Ja han mente rett og slett at graviditeter før 3mnd ikke var noe å bry seg om.

Har vært veldig fornøyd med ha helt fram til da.

Prøvde å spørre litt om habituell arbort, iallefall det lille jeg har lest om men det var det vist ingenting som het og isåfall var det bare hysterisk tull, alt før 12. uke var som en forsinka mens å regne...

Er liksom ikke så lett å begynne å krangle når man sitter der med blødninger og mage kramper og blir avfeid som hysterisk og nærtagende,.. trodde ikke det var mulig å mangle så til de grader empati.

Har satt meg på venteliste til ny lege nå, som vist skal være veldig hyggelig og er dame så kanskje hun har litt mer forståelse.

Lykke til videre med prøvingen din også og igjen takk for hyggelig svar :)

KLEM

Skrevet

Hei Tigerlilly-84!

Har ikke så mye erfaring innen akkurat det jeg heller, men det er rett det hun sier oppfor at du kan få utredning etter at du har mistet 3 ganger. Uansett hvor langt du var på vei, SA eller MA, så kan du få utredning om du vil. Og det er jo faktisk noe som hete habituell (gjentagende) abort!

Jeg håper virkelig at du får en lege som tar deg mer seriøst nå :) Og at du får det du har krav på.

Slike useriøse, umenneskelige leger med manglende medfølelse og empati skulle ikke hatt lov til å vært lege!!!!!!!!!

Og masse lykke til med prøving fremover selvfølgeli!

Èn dag er det nok vår tur også skal du se ;)

mvh

Skrevet

Nei, vet du hva....jeg skjønner ikke at en lege kan si noe sånt.. Bli helt stille her jeg sitter.... Går det virkelig an!?? nei, du gjør nok veldig rett i å bytte lege! Forsinka mens??? Virker som han mangler veldig evnen til empati.. Jeg har en mannlig lege, og har ikke møtt noen som har vært så foståelsesfull som ham.. han gikk av med pensjon nå, og det har kommet en annen mann istedet. Når jeg mistet nå så var han så forståelsesfull at jeg begynte å grine.. Du gjør nok rett i å bytte lege ja, håper den nye legen tar deg på alvor og at du får de ekstra undersøkelsene du har krav på for å finne ut hvorfor du har mistet. Husk at legene idag er veldig flinke, og at årsaken til at man mister ofte kan gjøres noe med! Du skal se at spiren sitter om ikke så lenge, uten profesjonell hjelp også, det har jeg mange eksempler på:)

Masse, masse lykke til!

Stor klem

Skrevet

Det går ikke ann å svare en pasient sånn!!! Du har krav på videre utredning. Du burde oppsøke en gyn. Enten om du selv tar kontakt med en, eller han "frekken uten empati" kan henvise deg videre. Gyn er spesialiserte på området. Lykke til videre!

Skrevet

Takk for tips og hyggelige tilbakemeldinger, bra og se at det ikke bare er jeg som overreagerer...

Skal til legen til uka (ei annen ei) for å prøve å få noen henvisning videre.. orker ikke å prøve han fyren igjen, han nekta meg ul for å se om jeg virkelig mista sist eller om det satt igjen noe.. så tviler på om han gidder å henvise meg..

Men nå skal jeg ikke gi meg denne gangen, 2008 skal jammen meg bli babyåret, bank i bordet :)

Skrevet

Helt sjokkert at en lege kan si noe slikt, du bør klage han inn til legeforeningen!

Lykke til hos den nye legen, er du samboer eller gift får du hjelp til utredning hos spesialister :-) Lykke lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...