Gå til innhold

Starter du på slanking i januar?


Dr Torkil P Andersen

Anbefalte innlegg

Hei

Er du fersking i slankeverdenen? eller skal du slanke deg på nytt, fordi vi har gått inn i et nytt år.? Uansett bør du gjøre litt for å øke sjansene for å lykkes.

Lag et motivasjonshefte. Der skriver du opp minst 5 gode grunner til at du skal gå ned i vekt.

På forsiden av heftet fester du et billede av deg i ditt mest avslørende antrekk- "til skrekk og advarsel".

Underveis skriver du ned positive opplevelser, ikke bare vektkurven som du også bør lage.

Noter når du kom i den bukse du ikke har vært i siden 1997. Noter omgivelsenes positive tilbakemeldinger. Gjør opp status en gang i uken eller hver 14. dag. Skriv hvordan du har det både med hensyn til humør, energi og generell velvære.

Lag gjerne en fotodokumentasjon (se litt rundt her i forumet, så finner du eksempler på før- og etterbilleder) det virker sterkt motiverende.

Alt dette vil være god støtte og motiverende for deg når det innimellom butter litt imot eller hvis vekten stopper opp en stund.

Jeg ønsker oss alle lykke til.

Vennlig Hilsen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

takk for gode råd:) Begynte på ketolysekuren 2 januar, og har tatt mål i cm og vekt + tatt før bilder. Hørtes ut som en god ide med ett slikt hefte, så det skal jeg prøve å få begynt på allerede i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

ja, snart overstått 3dje uka med ketolyse nå:) Går ikke like fort ned som flere andre på kuren, men det går da nedover i motsetning til ved andre kurer jeg har prøvd;) Kroppen min sliter nok litt med ettervirkning av flere år med jojo-slanking. vet ikke hvor mye jeg har gått ned nå da, veier meg kun en dag i uka, men etter de første ukene hadde jeg gått ned 2, 5 kg, så er ihvertfall på rett vei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

måtte bare oppdatere og skryte litt...hehe.... veide meg igjen på fredag, altså under 4 uker siden jeg starta kuren, og da hadde jeg gått ned 6 kg!! Kjempemotiverende. Var også slapp i begynnelsen av kuren, men nå er all energien tilbake med mer, så nå går jeg lange turer med venninna mi. Nå har også de rundt meg begynt å kommentere nedgangen, så dette går rett vei!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...