Gå til innhold

Bogaboo Cameleon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi hadde vinterpose i baggen fram til ca 6 1/2 mnd. Brukte også en del lammeskinn + dyne, mest fordi jeg synes det var mer praktisk.

Vet ikke hvor nyttig svaret mitt er, for jeg er helfrelst buggis-eier, og har ingenting å utsette på vogna. Måtte ev være at det er litt kronglete å komme til i handlekurven når man bruker baggen. Men så blir den derimot sååååå praktisk når sportsdelen kommer på, så da er liksom det hele glemt! :-)

Har ikke fått testet den på skikkelig snø-føre ennå, for her vi bor kommer det sjelden snø....

Tusen takk for svaret:-) Er småfrelst selv, men det er jo helst på bakgrunn av hva selger har fortalt, og han er jo ikke helt objektiv hehe. Greit å høre fra folk som faktisk har brukt den!

Det jeg lurer aller mest på er hvordan den er på feks grusvei og brostein. Her vi bor er det for såvidt lite snø i løpet av vinteren også, men byen er stortsett brosteinsbelagt, dessuten går vi mye tur langs sjøen - på grusvei. Noen med erfaring på dette?

Jeg har vært buggiseier i snart et år nå og dette syns jeg er negativt:

- håpløst å komme til i handlekurven når bagdelen er på

- vanskelig å få av bumperbaren og den er veldig i veien når en skal ta ut og inn ungen av baggen.

- regntrekket er bare såvidt passe og henger skjelden skikkelig på når ungen kommer over i sportsdelen og begynner å sprelle med beina.

- de små hjulene forran er håpløse på slaps og i grus.

Men vogna har hundre positive sider så alt i alt så er det ganske nærme den perfekte vogna i mine øyne (og jeg har prøvd en del vogner etterhvert)

For å være ærlig, så synes jeg den vognen ser litt rar ut.. Jeg liker nok mer sportslige vogner, men smaken er som baken :) Jeg ville nok heller aldri kjøpt en vogn med så små hjul, men det funker sikkert hvis man hovedsaklig bruker den som byvogn.

Grusvei og brostein er ikke noe problem - det er det også mye av her jeg bor! Mulig vognen rister litt mer enn de med 4 lufthjul på brostein, men det har hverken plaget meg eller frøkena oppi vogna. Jo mer det rister - jo lettere sover vi...... :-)

På grusstier er eneste problemet når det kommer store steiner, men du lærer deg teknikken etterhvert!

Annonse

Er ikke helt enig her....

Synes regntrekket er supert!

Og bumerbaren blir lettere å ta av og på etterhvert. Vi løsner den alltid for å legge/sette barnet oppi. Nå greier jeg å få løsnet den med bare en arm fri, så ikke så ille.

Synes de små hjulene fungerer helt fint på grus.

Takker for flere svar - flott å høre flere erfaringer! Nå har vi imidlertid vært ute og kjøpt vognen!! Og det var mannen min som tok det avgjørende valget gitt:-)

Men jeg er også nysgjerig på dette med denne baren som går over vognen - ser for meg at det kan bli noe kronglete å manøvrere babyen inn og ut av bagen med denne på. Hmmm, man må altså ta den av og på for hver gang barnet skal inn og ut av bagen?

Vi har gjort det slik at vi ikke har hatt på bumperbaren når vi har brukt bagdelen, den er bare i veien og blir så mye knot å ta den av og på. Men jeg vet at de har gjort noen forbedringer på det nye understellet slik at den er blitt enklere å ta av og på. Min kan jeg iallefall bare glemme å ta av og på med en hånd.

Grattis med ny vogn, du blir sikkert kjempefornøyd...

Annonse

He-he... Prøvde min 2 åring i sportsdelen. At den var liten er jo bare forbokstaven.... Kunne bare glemme å ta opp kalesjen, for den traff han midt i bakhodet!

Han ble så sammentrykt i den vogna, at han fikk helt noia!

Å sitte i den vogna i 10 minus må være en grusomt kald fornøyelse, ikke er det plass til skikkelig pose og "stolen" de sitter i luner jo ikke i det hele tatt!

Å trille den på asfalt var helt greit, men på grus var den rett og slett udugelig!

Men disse faktorene spiller vel ingen rolle, så lenge det er en trendy vogn.

Så løp og kjøp!

Åhh jeg er superfornøyd med min bogaboo. Du må kjøpe vinterhjulene, det er et "must". De er nesten like store som bakhjulene, og er supert på vinteren. (kan ikke svinge av seg selv, men det gjør ikke noe i snøen) Tror jeg betalte 6-700 kr for dem.

Vognen er helt vindtett, så kjempevarm. Jeg har sportsvognen, og en dunpose nedi nå. Er enig at hetten går i hodet på barnet når den legges sammen, men jeg må bare dytte den gått opp.

Jeg tror jeg må kjøpe sommerhetta, for den er veeeeeldig varm på sommeren. Ellers er det en supervogn å kjøre og veldig lett.

så konklusjonen på sportsdelen er at den er trang på vinteren og ungen vokser fort ut av den??

liten vits med så stor bag da, hvis sportsdelen er så liten! tenker på hvis man får en stor unge?

Bare spør jeg, har jo ikke prøvd den ut selv!

Tips: Snu handlekurven (slik at Bugaboo-merket kommer rett under merket på kalesjen). Fest borrelåsene på den smale stangen mellom hjulene. Da kommer en lettere til når bagen er på:o)

Jeg bruker ikke bumperbaren når jeg har bagen på - det går helt fint.

Regntrekket er jo superbra! Sitter som et skudd og gir god lufting når luken er oppe. Hadde et grusomt regntrekk til Teutoniaen jeg hadde før, så kan være derfor jeg er så umåtelig fornøyd med dette;o) Men nå har jeg bare hatt det på bagen, da...

Har ikke vært mye snø her i vinter (bor på vestlandet), men den snøen som kom var ingen hinder for de små hjulene:o) Dersom grusen er løs er det ikke lett å trille, men på fastere grus er det ingen problem syns jeg. Når det blåser mye kan det være litt stress å trille siden vognen er så lett at den blir "tatt" av vinden....men heller det enn å trille en panservogn på 20 kg som ikke blir "tatt" av vinden;o)

Jeg prøvde sportsvognen til gutten min før vi kjøpte den - han var da ca 2,5 år - satt helt flott i den han - ikke for liten i allefall....men jeg har ikke verdens lengste barn da - så tror nok den skal holde hele vognperioden for vår del (Milla på snart 6 mnd er bare 62,5cm) - ikke har jeg brukt vogn så mye til gutten etter halvannet år heller...men det kan jo være annerledes denne gangen selvsagt.

Hei.

Jeg var å så på vognen idag, elsker baggen men syntes sportsvogndelen var veldig liten. Prøvde den på min to år gamle jente (som er veldig liten for alderen, bruker str 86) og syntes den ble veldig trang og kort. Veldig skuffet over dette da jeg hadde veldig lyst på vogna... :-(

Har tenkt mye på det og lurer på om det bar fleecen som "bølget" seg som gjørde at den virket så trang.. Har du vært fornøyd med vogna di? Tror vi skal ha den likevel for vi har ei duo vogn etter jentene som vi kan bruke ved behov også.. Har veldig lyst på ei lett vogn når jeg skal rundt omkring med tre små.. Hvor kjøpte du din?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...