Gå til innhold

å forbannet på og skuffet over jobben min! Nå sykemelder jeg meg! (Samme som på skravlesiden)


anni ke n - med ny baby

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat begynt å jobbe igjen etter å ha vært borte over to år; først i svangerskapspermisjon, så har jeg jobbet et annet sted et år. (Jeg har jobbet ca 2 år på avd, men ble noe sykemeldt forrige svangerskap også). Jobber på nyfødt intensiv avdeling, og i dag var min andre vakt. Jeg er forferdelig kvalm og blir fort svimmel (er i uke 6). Jeg har bedt om opplæring (er jo lenge siden jeg har jobbet med dette) og dessuten sagt i fra hvordan jeg har det mtp graviditeten.

Det har vært fryktelig hektisk de siste dagene med svært mange og spesielt dårlige pasienter! Jeg ble satt ansvarlig for svært dårlige barn jeg sa fra om at jeg ikke følte meg kompetent til å ha. Dessuten fikk jeg ikke satt meg ned for å hvile før etter kl 12 i dag (begynner 7.30), og matpause kl 13! Og ikke nok med det, men en annen spl. som har jobbet på avd lenge og som er mer kompetent enn meg som jeg jobbet med i dag, ba meg om å få sette seg ned å spise litt i 11 tiden. Og hun visste godt at jeg var kvalm og nygravid. Da ble jeg temmelig provosert og lei meg.

Denne spl. ble dessuten satt ansvarlig for et barn som det ikke var så mye med som "mitt" barn. Jeg sa i fra at hvis det fortsetter slik, sykemelder jeg meg.! Og det er nettopp det jeg skal gjøre nå. Jeg skal til legen i morgen! Vondt i livmoren har jeg også fått...

 

Tar gjerne i mot innspill, jeg er så frustrert og føler meg så tråkket på!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner åssen du har det.. På en måte.. Jeg føler meg heller ikke tilpass på jobben min.. Alle der fikk vite at jeg var gravid med en gang jeg fikk vite det selv, og de sier det at jobben skal tilpasse DEG. Men det kan jeg ikke si at jobben min gjør. Jeg får lov til å ta pause når jeg føler at jeg trenger det, men i går så ringte jeg til jobben og sa at jeg ikke kunne komme fordi jeg ikke hadde fått sovet pga at jeg hadde vondt i magen hele natten og hadde ikke fått sovet noe. Og da ble de sure da fordi da måtte hu ene gå hele dagen på jobb. Så etter mye frem og tilbake så måtte jeg komme på jobb kl 18 på kvelden. Og jobbe til stengetid kl 20. Greit, det var bare 2 timer, men når jeg ikke er i form eller noe så synes jeg det er fryktelig dårlig gjort. Så i stad ringte jeg til legen og sa det som det var og da fikk jeg time til torsdag. Håper det blir en sykemelding på meg. Jeg er så utrolig sliten og orker ingenting etter jobb.. Jeg jobber forresten i en butikk. Masse masete kunder er ikke akkurat det beste når du er kvalm og svimmel og ikke fungerer. :/ Håper du får en sykemelding da. :) Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj, det høres ikke noe greit ut. jobber selv som sykepleier for barn og begynner nå å bli veldig sliten. Ønsker ikke å fortelle det på jobben ennå, men er så ufattelig sliten og ønsker derfor ikke å ha de "tyngste" barna med alt det ansvaret det innebærer. kan gjerne ha ansvar og gjøre min del av arbeidet, men de sykeste ungene trenger så enormt mye!!!!!

jeg prøver å heller ta på meg "kjedelige" oppgaver som ingen andre vil ha for å slippe, funker greit forløping, men tror jeg må fortelle det snart.

 

det du burde gjøre er kanskje å snakke med HMS ansvarlig på avdelingen din og se om dere ikke kan snakke med sjefen din om bedre tilrettelagt arbeid???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff stakkars deg!!!

Høres jo helt ufattelig ut at du blir presset til å ta pasienter du forløpig føler deg utrygg på og så er du at på til ikke i form!

Hva slags kolega har du???

Selvfølgelig må en ofte kaste seg uti jobben igjen for å komme igang og huske alt igjen, men IKKE i ditt tilfelle!!

Håper du får sykemeldigen din. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen arbeidsgivere ser på d som en stor belastning når annsatte blir gravid. når jeg gikk med førstemann så kastet jeg opp på jobb i 23 uker uten å syte noe om d til sjefen min. en dag satt vi sammen på pauserommet å jeg hadde en veldig dårlig dag, så spurte jeg bare om jeg så lysegrønn ut. da fikk jeg beskjed om å slutte å jamre meg. det var min egen skyld at jeg var i denne situasjonen. det hjalp å fresje meg opp med litt mer sminke så kunne jeg bare gå ut igjen å jobbe. den dagen sjukmeldte jeg meg. fy fa..! da var jeg sur. var ikke for min egen glede jeg gikk der å sleit meg ut. nå jobber jeg på en helt annen plass å er mye mer kvalm enn sist. noe jeg ikke trudde var mulig. sjefen min fikk vite at jeg er gravid for 3 dager siden å har sett hvor dårlig jeg er. hun kom til meg i dag å sa at jeg hadde med å bestille meg en legetime snarest å få meg ei aktiv sjukmld. for sånn er ikke sunt for meg eller barnet. det er stor forskjell må jeg si. blei så glad at jeg nesten skulle gråte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Fra hovedinnlegger (HI): Ja - da har jeg fått sykemelding én uke. Sånn som det er på jobben nå, var det umulig for meg å jobbe... Fikk ikke satt meg ned før etter flere timer (og jeg sliter med svimmelhet og kvalme)... Så jeg håper det blir bedre etter denne uken. Tenker å prøve aktiv sykemelding kanskje? Takk for god støtte her inne, forresten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er klart du skal sykemelde deg - det er ikke bra for hverken deg eller barnet å ha det sånn! Og den kollegaen er ikke mye tess som oppfører seg sånn - godt gjort å være så egoistisk mot en som er gravid og sliten. Arbeidsgiver er pålagt etter lov å tilpasse arbeidsplassen - så hvis det ikke bedrer seg, må du snakke med fastlegen din og evt. lage sak av det. Dessverre er det en del arbeidsgivere som må få seg en skrape i lakken før de forstår sine plikter og sitt moralske ansvar.....Lykke til med både jobb og spire! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...