Gå til innhold

Aktivitetsnivå på "normal dag"

moden mamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter!

Er 17 uker på vei, 36 år og har 2 barn fra før. En på 2 og andre på 16 - de krever def hver sin type "oppfølging".

Vant til å ha full kontroll, stå på, hele dagen... på arbeid og hjemmebane.

Er nå sykemeldt på 7 uka... først 20%, nå 30%. Fra i mrg - forhåpentligvis 50%... Har vært og er kvalm, men det er vel ikke det som er værst - er bare generelt sett ute av "form" og sliten.

Ny situasjon for meg å ligge på sofaen og la mann stå på i stedet for meg. Ligge på sofen og se/vite om ting som burde vært gjort - og ikke gjøre noe med det. Faktisk noe av det værste med svangerskapet så langt... Og på jobb... bare gjøre det jeg må - ikke noe ekstra... ta "hjemmekontor" når jeg bare ikke greier mer ++

Andre som føler det på samme måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde også sån når jeg var rundt uke 12-22 ca.. hadde null energi.. gjorde akkurat det jeg mått på jobb og bare sov å lå på soffan hjemme. jobbet fullt.. sikkert smart at du har trappet ned... trøsten er at formen sikkert litt bedre.. jeg komm liksom over kneika litt etter uke 20.. fikk mye energi igjen.. ble sykemeldt men hadde energi til å ordne og styre med flytting og innkjøp ( glad jeg gjorde det da) nå er nemelig formen ganske mye dårligere.. uke 30 nå.. orker veldig lite.

ta det med ro.. vet en kan bli rastløs og oppgitt over at en har så lite energi... men tenk at formen sikkert vil bli bedre..

lykke til..

Skrevet

Jeg har det oså omtrent som deg, og har hatt det sånn en stund. Er nå i uke 20 og har vært 40% sykemeldt siden uke 13. Hadde nok ikke greid å jobbe mer heller...

Jeg har gjort det sånn at jeg er hjemme hver onsdag. Da har jeg litt overskudd til å gjøre noe hjemme + lørdag og søndag. De andre dagene er det bare jobb + lage middag. Resten av tiden tilbringes på sofaen.

Jordmor på sykehuset anbefalte full sykemelding fra uke 22. Jeg tror jeg kommer til å jobbe litt noen uker til. Ser ikke helt for meg at jeg skal "tråkke" hjemme i 4 måneder og vente. Har avtalt på jobben at jeg skal jobbe med ting som jeg kan styre helt selv og komme og gå litt som jeg selv vil. Kommer nok til å jobbe 30%, tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...