Julia/Julie Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid:-) "Bare" 5 uker på vei, men men.. Jeg er aktiv og trener en del, men er usikker på hvordan jeg skal fortsette nå som jeg har flere enn meg selv å ta hensyn til. Trener ganske tøffe kondisjonsøkter med pulsklokke og har fått vite av en venninne at det er å fortsette som før, men redusere intensiteten til max 80% av maxpuls. Er det greit eller bør jeg kutte ut spinning/løping/ski inntil videre og heller trene styrke? Jeg er redd for at sjansen for abort blir større hvis jeg trener for hardt... Noen gode råd?
ringblomst76 Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Hei ! Jeg har også hatt de samme spørsmålene som du stiller. Derfor spurte jeg tilslutt legen min og hun mente at jeg skulle trene som før men kanskje ikke satse på å gjennomføre de verste intervall/kondisjonsøktene. Ski (langrenn) er veldig bra og skånsom trening, men man bør være forsiktig i nedoverbakker så man ikke faller stygt. Tror man kan trene omtrent som før, men man kan tørre å stoppe opp under ei hard økt hvis man føler ubehag eller smerter. Visse styrkeøvelser skal man også være forsiktig med, f.eks knebøy med tunge vekter og andre øvelser hvor man "bruker" mellomgulvet. Spør legen din du ! Min lege er ei meget tøff og sporty dame så det kan jo godt hende at det finnes andre typer leger som har en annen oppfatning.... Lykke til !
har4barn Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 Hei! I mitt første sv.skap spilte jeg håndball i eliteserien. jeg spilte til jeg var 8-9 uker . da ble jeg redd for at taklingene var for tøffe, så jeg trappet ned litt. I andre og tredje sv.skap spilte jeg i 1. og 2.div. Spilte kamp til uke 16 og trente så hardt som jeg orket hele tiden. Med sistemann trente jeg aerobic på treningssenteret den dagen jeg fødte. Jeg har alltid ment at kroppen sier i fra når det blir for tøft, enten med smerter eller utmattethet, og da skal man lytte til det. Dette er forskjellig fra person til person - og svangerskap til svangerskap. Stol på deg selv, og fortsett å trene!! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå