Micha.. Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Fikk en datter for snart 4 uker som jeg hadde håpet å kunne amme, men melken kom aldri.. Prøver å amme hver gang hun er sulten, men det kommer jo så lite at hun bare blir sliten av å suge og sovner. Jeg pumper også for å få i gang melken men på den meste har jeg fått ut 50ml, det er jo ingenting... og det blir bare mindre og mindre... Veldig frustrerende for jeg har lyst til å amme.. skjønner ikke hvorfor jeg ikke får noe melk..
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Da mi var fire uker, hadde jeg også 50ml. Jeg tror at hvis hun sovner ved puppen din, så er det et godt tegn på at hun blir mett. En unge som ikke får nok mat er illsint! Siden at du ikke skriver noe om det her, så tror jeg at alt er sånn høvelig i orden. Du kan jo prøve med den sprayen jeg aldri husker navnet på, det er iallefall mange tråder om den her, den hjelper utdrivningsrefleksen, slik at melka kommer fortere.
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Mi gikk også ned såpass de første tre dagene. Så hun skriker like mye nå som før? Kan du ikke prøve å benke deg i senga, ta med bøker, mobil, drikke, mat og alt du trenger. Så ligger du der og lar henne få pupp? Det hjelper jo på produksjonen. Du kan også pumpe annenhver time, for da vil produksjonen gå opp. Drikk ammete og ta den nesesprayen. ring ammehjelpen. NOK SØVN ER ALLER VIKTIGST! Det er mye du kan gjøre før du gir opp. Men hvis du vil gi opp, som det virker på meg, så er det ingen som kan stoppe deg.
Expat Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 Har du vært inne å lest på ammehjelpen om grunner til for lite melk? 5% får enkelt og greit ikke nok. Mange av disse har PCOS. Antar og håper du gir tillegg nå! Er renselsen din på tilbaketur? Nesten borte? Eller blør du fremdeles friskt? For da kan du ha morkakerester. Ellers, be gjerne legen din snakke med Norsk Kompetansesenter for Amming om tiltak (medisinske) siden du ser ut til å gjøre mye for å få dette til på egenhånd!
Gjest Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 Stresser du mye? Sover du lite? Det har stor innvirkning på produksjon.
Ditzy Skrevet 4. januar 2008 #6 Skrevet 4. januar 2008 Har hun god vektøkning nå da? 150-200g i uken?
Ditzy Skrevet 4. januar 2008 #7 Skrevet 4. januar 2008 Må legge til at min gutt veide 3645 da han ble født, 3360 en uke etter fødselen. Jeg får ikke ut noe særlig når jeg pumper, og han er en lang, tynn baby. Men han får nok mat for han har god vektøkning og er en fornøyd gutt som spiser hver 2-3 time hele døgnet.
Expat Skrevet 5. januar 2008 #9 Skrevet 5. januar 2008 Mischa, du det med pcos er vanskelig... Med ekstra medisiner (det er et kvalmestillende middel som kan øke melka) så kan du få din maksdose. Har du hatt pcos veldig lenge er det mulig at melkekjertlene dine ikke er utviklet nok, derfor kommer du kanskje bare opp i delamming? Men at du har orka å få ut din maks er jo kjempebra da!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #10 Skrevet 10. januar 2008 Expat: hva mener dumed at melkekjertlene ikke er utviklet nok ved langvarig PCOS? Er det mulig å få sjekket dette? Har du link til mer info om dette?
Expat Skrevet 11. januar 2008 #11 Skrevet 11. januar 2008 Jeg sier ikke at ALLE med PCOS ikke får melk, jeg sier det er en vanlig grunn til at melken ikke kommer blant de uheldige 5% av kvinner som ikke får melk. http://www.llli.org/llleaderweb/LV/LVAprMay05p27.html
snartmammatil4 Skrevet 11. januar 2008 #12 Skrevet 11. januar 2008 må bare si at snuppa mi ikke spiste mer enn 50 ml da hu var 4 uker, så kan jo hende babyen din får nok:)
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #13 Skrevet 11. januar 2008 expat: skjønte at ikka alle har det, men jeg lurer på om jeg er en av dem. Derfor jeg ønsket mer info. Takk igjen
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #14 Skrevet 14. januar 2008 Du har helt samme historien som meg, du. ligger mange tråder fra meg nedover her, kan jo lese dem, fikk mange gode tips. det gikk dessverre ikke for mg=(
brummemamma- Skrevet 14. januar 2008 #15 Skrevet 14. januar 2008 Jeg synes du er flink som prøver og prøver ) Lykke til - dersom du klarer å komme opp i fullamming får du i alle fall et enklere liv enn ved kombinasjonen, men ikke vær lei deg om du ikke får det til. Jeg har nesten gitt opp selv, min er 4 uker i dag, for jeg har hverken overskudd eller energi til å amme og amme en illsint gutt, eller til å pumpe og pumpe. Nå gir jeg begge deler, og har bestemt meg for å være fornøyd med det. Heldigvis har jeg mange som forstår meg rundt meg, også helsesøster er enig i valget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå