Gå til innhold

Hjelp - sinnsykt tørr hud...flere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

To måneder etter at jeg ble gravid, begynte jeg å klø over hele kroppen. Har fått tørr hud, og må smøre meg med bodylotion over hele kroppen, til og med ryggen, for og i det hele tatt få sove.. Ansiktet er helt forferdelig, der må jeg smøre med locobase, en krem som absolutt ikke anbefales å bruke i ansiktet, men dessverre det eneste som funker. Hodebunnen begynte på samme tidspunt å flasse, og det går ikke bort med vanlig flasshampo - noen som har noen gode råd til meg? Føler meg så fæl for tida..

Fortsetter under...

Skrevet

Gode råd? Egentlig ikke. Men jeg er likedan selv. Heldigvis får jeg det verst nedover legger og lår, så beina mine ser ikke ut... men ansiktet har berget bra så langt da.

Ble litt bedre etter at jeg skiftet dusjsåpe (bruker kun små mengder dr. greves dusjsåpe nå), og av alle ting ser coops babylotion ut til å funke littegranne - såpass at jeg ikke klør meg ihjel i alle fall. Og så har jeg en flink samboer som smekker labbene mine når jeg klorer for mye (lange negler kan gjøre stor skade, men gud så deilig det er å bare klore seg helt i stykker når det klør som verst...). Største problemet med den babylotionen er at den lukter kjeller :/ men det merker man ikke om natta likevel :P

Skrevet

Har samme problemet. Kjøpte meg A-krem etter anbefaling fra min svigersøster og den bruker eg også i ansiktet.

Så bader eg avogtil i en olje helt uten parfyme dom fåres kjøpt på apoteket. Husker ikke hva den heter; noe med apotek med blå skrift på hvit flaske=)

Skrevet

Anbefaler deg å bruke krem å smøre deg med, ikke lotion. A-krem og Svanens vitaminkrem er kjempefine mot tørr hud. (begge selges på apoteket)

Skrevet

Takk for svar og tilbakemeldinger - godt å høre at jeg ikke er den eneste gravide med dette problemet :)

Skrevet

Adermas produkter er veldig fine. Disse fås kjøpt på apoteket. Selv bruker jeg Aderma Exomega, hvilket er spesialtilpasset atopisk (spesielt tørr) hud. Denne finnes i både krem og dusjolje. Bruk dusjolje i stedet for såpe når du dusjer, og klapp huden tørr i stedet for å tørke hardt. Pass på å smøre huden godt alltid etter dusjing. Er også lurt å passe på å kle seg godt i disse vinterstider, da huden blir mer tørr av kulde.

Tror det er Cosmica som har et middel du kan massere inn i hodebunnen etter dusjing, uten at dette påvirker hårvasken din noe. Dette skal hjelpe mot tørr hodebunn, og er ikke en typisk "flass-sjampo". Flasken er hvit og rød. Spør på apoteket! Ellers selger apotekene også noe som kalles Fungoral.

Sliter MYE med disse problemen selv, så har sikkert flere tips på lager hvis du trenger. Har ikke navnet på de ulike kremene foran meg nå, men finner gjerne fram hvis du er interessert. Skriv evt post til meg slik at jeg får øye på den.

Lykke til :)

Annonse

Skrevet

TAKK FOR VELDIG GODE RÅD!!:)

Skal prøve å komme meg på apotek allerede imorra, for dette er direkte slitsomt og ubehagelig!!

Har kjøpt kuldekrem som jeg bruker i ansiktet når jeg er ute (jobber i bhg og er ute 4-7 timer hver dag) - ikke akkurat bra for den allerede tørre huden min, meeen, kan jo ikke sykmelde meg pga av tørr hud, heheh!!:)

Igjen masse, masse takk!!:)

Skrevet

Samme problemet her. Kan anbefale deg mandelolje for huden( VITA eller apothek? ) som må da smøres inn direkte etter dusjen på våt hud! Eller tar et bad ( hvis du er heldig og har badekar ) med spes. badeolje for tørr hud.

Å drikke mye er også viktig. La barbering ( hårfjerning være det gjør det verre hos noen ) Kuldekrem for ansiktet ja ...

god bedring med huden - :-)

Skrevet

Hei

Jeg var hos jordmor i går og hun sa at jeg burde skifte vaskepulver. At blenda sensitivt ikke er så sensitivt. Hun sa at huden endrer seg under graviditet og kan bli mye mer ømfintlig.Norges allergi forbund anbefaler Neutral serien. Ellers er det kommet en ny krem på apoteket som pleide å være et legemiddel. Den er fra ACO og heter Canoderm 5% krem, den beste kremen for tørr hud jeg har prøvd på mange år.

Skrevet

for de som ikke har planer om å bruke mye peng på denne tørre huden foreslår jeg å bade i babyolje, smøre inn rygg og "lovehandels" med fotkrem:) dette har jeg måttet gjort. Og når man bader med babyolje og sliter med tørr hodebunn så stikk under med hodet. Funker fint.

Skrevet

Jeg sliter altid med tørr hud på vinterstid, men nå er det enda verre en vanlig, har også blitt tørr i hodebunden som andre her beskriver, har aldri hatt flass, men nå ser det nesten ut som det er det jeg har. Har ikke funnet noen løsning på dette problemet, men jeg kjøpte meg Mango Body Butter på Body Shop. aldeles supert, å så lukter det jo kjemnpegodt i tillegg til å virke effektivt mot ekstremt tørr hud. Bruker også kuldekrem i ansiktet (brystvortesalve virker også supert på tørre lepper).

Skrevet

her dusjer eg med babyolje!! huden er blitt mye bedre :) føltes som om eg skulle sprekke før eg begynte med det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...