Røykeslutt 7.april 08 Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Jenta mi har mistet 2 fortenner nå. Hun spurte om hun skulle miste alle tennene hun har i munnen nå, men da ble jeg så i tvil.... Skal barna miste 20 tenner?? Og hva skjer om barna får hull i melketennene, blir hullet tettet, eller gjør de ikke noe med det?
Bøggly Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Trodde det var 12 tenner de skulle miste jeg.........., men har egentlig ikke peiling.
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Ja, barna mister alle tjue melketennene. Det er derfor det heter melketenner. :-) Grunnen til at hull kanskje blir tettet i melketenner, er at de jo tar noen år før alle melketennene er skiftet ut, og de nye tennene dukker jo stort sett opp i samme rekkefølge, sånn omtrent, som melketennene. Da er det dumt hvis man skal måtte gå med et hull i en jeksel fra man er 4-5 år til man er 10-11....
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 20 tenner ja :-) Det med hull i melketennene er jeg ikke helt sikker, men de har i hvertfall 20 melketenner og skal miste alle sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå