Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Er det noen som har erfaring med hjertefeil etter Ã¥ ha oppdaget fortykket nakkefold pÃ¥ UL? Jeg fikk svar pÃ¥ morkakeprøve i dag, og det er ihvertfall ikke trisomi 13, 18 eller 21. Det kan jo være en annen/ mer sjelden kromosomfeil, tiden vil vise. Jeg forsto det ogsÃ¥ slik pÃ¥ legene at det ogsÃ¥ generelt er økt sjans for hjertefeil, ogsÃ¥ uavhengig av kromosomfeil, nÃ¥r man finner stor nakkefold pÃ¥ UL. Men er dette vanlig? Noen som har noe Ã¥ dele? Heldigvis de ikke funnet hjertefeil sÃ¥ langt, heller ikke andre feil pÃ¥ fosteret pÃ¥ UL. Er 15 uker nÃ¥. Â
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Hvor stor var nakkefolden? Det er også viktig å vite at alle fostere har en nakkefold, har faktisk hørt at det ikke er helt bra og ikke ha noe nakkefold...-Uansett, det er tykkelsen på folden som justerer risikoen i fht at noe ikke stemmet.....
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Hei!  Vi fikk beskjed om nakkefold pÃ¥ 3,7 - 4 mm. Duo testen kom ut med resultat 1:3000 - og er ansett som svært lav risiko stod det. Jeg er 35 Ã¥r. NÃ¥ har jeg 2,5 uker til termin - og har vært pÃ¥ 3D ultralyd - og babyen ser kjempe fin og søt ut. :-) Det er en gutt. Han har ikke skjeve øyne - og alle vitale organer er normal, inkl hjerte - og han ser normal ut. Jeg har slÃ¥tt meg til ro med at han nok er frisk. Han sparker og er aktiv, sÃ¥ han har hverken ryggmarksbrokk eller noe annet som man kan merke i allefall :-) Vi hadde en grusom tid før resultatet forelÃ¥ - men bestemte oss for Ã¥ beholde det om det skulle vise seg Ã¥ ha cromosomfeil. Men nÃ¥ gleder vi oss til Ã¥ fÃ¥ ham - og uansett - kommer han til Ã¥ være ønsket :-) Legene kan ikke se noe galt med hverken nyrer, lever, hjerte eller andre ting. Vi satser pÃ¥ at han er frisk. :-) Skal skrive her om noen uker nÃ¥r han er født :-) Â
Har 2 Skrevet 24. januar 2008 #5 Skrevet 24. januar 2008 SÃ¥ fint, da er du sikkert beroligget. Jeg var pÃ¥ ordinær UL pÃ¥ sykehuset i dag, de kikket jo pÃ¥ alt, og alle organer og sÃ¥ helt normale ut, SÃ¥ jeg mÃ¥ jo bare stole pÃ¥ det. merker at jeg denne gangen synes det er vanskeligere Ã¥ glede meg over graviditeten... Mn nÃ¥ kan jeg vel begynne Ã¥ glede meg, er snart 18 uker. Godt Ã¥ høre at det har gÃ¥tt bra med andre ihvertfall! Â
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå