Gå til innhold

Synes alle er så tidlig til lege,får ikke time jeg...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

jeg har time i morgen, er 7 uker. fikk den på mandag, så syns det gikk raskt. men samtidig vet jo kontordama at dette svangerskapet blir noe spesiellt for meg, så kanskje hun var snill og gav meg tidligere time?

uansett fornøyd:)

Jeg var hos lege første gang i uke 6 og skal tilbake i uke 10.Så regner jeg med at jeg skal tilbake i uke ca uke 14 osv.

Var på ul i uke 8 og skal tilbake i uke 12,da jeg skal ha nakkefoldescanning og så den ordinære rundt uke 18 da

Jeg ringte denne uken her og bestilte første lege time,først sa hun at jeg kunne få time den 18,men så spurte hun samtidig om jeg syntes det var lenge til og da jeg spurte om det var mulig å få før,så sa hun ja at jeg kunne få den 8,til tirsdagen, så veldig fornøyd med det:)

Rart det er så forskjell rundt om ja. Hun sa også at første legetime uansett skulle skje innen uke 12.

Jeg vet det er vanlig å vente til uke 12,men legekontoret jeg går til har 3-4 ukers ventetid så da synes jeg det ble litt sent å bestille time i uke 12.

Hadde jo ikke blitt kontroll før i uke 15-16 da...

Men var hos legen i går og da satt han opp time til meg.

Skal dit 1. feb, i uke 13.Det er jo greit:-)

Hm. Jeg bare ringte til legekontoret og sa jeg ville bestille en time jeg. Hun spurte ikke hva det gjaldt en gang - bare om det hastet. Da sa jeg nei, det haster ikke så bare gi meg den første ledige timen til min fastlege. Da fikk jeg time en uke etter jeg ringte. Skal dit på torsdag. (legen min vt ikke at jeg er gravid en gang) Vet det er tidlig (jeg er 7+3 i dag) - men leste at man må ta blodprøver for å sjekke om man er resistent mot toxoplasmose og vi har to katter. i tillegg vil jeg sjekke om jeg er resistent mot listeria - hvis det så er det jo bare å spise alle de gode ostene etc.

Blir også greit å få en bekreftelse på om alt fremdels er bra. Skal på tidlig UL neste tirdag da jeg har tatt ICSI.

Annonse

Synes det høres litt rart ut jeg da. For har ikke du prøvd en stund? Trodde man skulle få mer og tettere oppfølging da. Jeg hadde min første time npr jeg var vel 8 uker på vei, dette var visst normal praksis på dette legekontoret. Jeg ville ringt igjen.

Jeg fikk time da jeg var hos legen på fredag(pga hdepinen).

Da satt han opp time til meg i uke 13.

Man tar blodprøve for å se om man er gravid og får UL i uke 8 fra behandlingsstedet,ellers ikke noe mer oppfølging.

Så er egentlig ferdig på Riksen nå.

Leste et sted at de tar gyn undersøkelse på første kontroll-........?!?

Det kan han bare drite i...!!

Har vært oppe i den duste stolen nesten 10 ganger de siste mnd....

Er det rutine at alle må det?

Det synes jeg hørtes kjemperart ut! Jeg fikk time med en gang jeg fant ut at jeg var gravid jeg. Det er jo masse man lurer på, og ikke minst ting legen kan informere om som man ikke vet ang kosthold og sånn. Også skal jeg på min andre time i mårra, og jeg er bare 9 uker på vei. Hadde blitt superstressa av å gå rundt i 12 uker og ikke få komme til legen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...