jente08&jente2010<3 Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 skal klage litt igjen jeg...angående den eksemen min.. fikk endel tips fra dere her inne, som jeg har prøvd, men eksemen min blir bare værre og værre for hver dag jeg nærmer meg termin nå... og da jeg våknet idag tidelig, hadde jeg klødd meg opp i natt, ved underlivet, så det er sånne store blemmer, kjøttområder med eksem der nede, bak mot rumpa...altså oppover mot hullet bak( sorry detaljer) masse eksem bak knærne nå,så klarer ikke rette de ut, for da sprekker det bare,og eksem på rumpa, som sprekker opp bare jeg setter meg på doskåla, så det blir blod på den...! jeg har virkelig ikke lyst til å føde med eksem i underlivet...iallefall så lenge det er sååå mye....tror det blir mye vondere....kall meg pysete osv..men er redd nå.... var hos jordmor igår... og hun er kjempeflink, men hadde ikke da fått eksemen i underlivet og opp mot rumpa....så fortalte ikke om det....skjønner bare ikke hvordan det skal bli å føde nå.... gruer meg..og tenker på dette hele tiden... hva skal jeg gjøre, ringe føden og snakke med de?angående eksemen i underlivet? men er det noe hjelp i de? går bare rundt og depper og er sliten og lei nå.... noen som kan hjelpe litt? ikke får jeg amme heller, for at brystvortene mine ser ut som 2 kjøttkaker, pga eksem...huff:( svangerskapet ble ikke som jeg hadde tenkt meg... nesten så jeg har lyst til å reise på føden, sette meg ned, og nekte å gå til de tar ut ungen...den var stygg..men fristende..
2hærligegutter Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Har ikke så mye å si om eksem i underlivet og brystene, men ellers kan jeg si om vanlig atopisk eksem (som jeg har selv). Jeg er avhengig av kortisonsalver for å klare meg (dette i samråd med lege). hvis ikke jeg får brukt dette har jeg hender og føtter som noen kjøttkaker.Du burde kontakte fastlegen din
2 tette - med flette Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Jeg ville heller hørt med legen enn jordmoren.. Leger har som regel litt mer allmenpraksis rundt sånne ting, mens jordmødre er jo spessialiserte innenfor svangerskap bare.. Det finnes helt sikkert en salve du kan smøre på, men som er reseptbelagt Lykke til !
jente08&jente2010<3 Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2008 jeg har brukt betnovat og locoid i samråd med lege under svangerskapet...men det tar ikke eksemen.... den blir bare værre og værre jo lenger ut jeg kommer. tør ikke føde nå altså har jo smurt meg i mange mnd..så hvorfor skulle det hjelpe på en uke? fastlegen sier det ikke er mer å gi meg...
2 tette - med flette Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 Det finnes da utallig kremer som kan smøres på eksem da, men jeg vet jo ikke om det er greit når man er gravid ? Du får vel bare smøre deg med litt a-krem, eller aderma eller noe da.. Har ikke så mye forslag dessverre.. Aloe vera ??
jente08&jente2010<3 Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. januar 2008 joda...men har prøvd disse kremene..hjelper ikke på den graden eksem jeg har..er åpne kjøttsår....
2 tette - med flette Skrevet 3. januar 2008 #7 Skrevet 3. januar 2008 Da er det nok dessverre ikke annet enn kortison kremer som hjelper, og om gravide ikke skal ha dette så kan jo det bli litt vanskelig dessverre..
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #8 Skrevet 3. januar 2008 Kjære deg, du må jo bare ringe sykehuset og fortelle om din bekymring. Jeg er helt sikker på at de kan fortelle deg hva som er best for deg med tanke på forestående fødsel:) Masse masse lykke til!!!
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #9 Skrevet 3. januar 2008 hørtes ikke noe særlig ut dette, men er det så alvorlig så burde du vel kanskje ringe lege og spørre? er ikke bra å gå med sånt. feit krem hjelper mot eksem, har du prøvd helt vanlig vaselin? og la eksemen få luft. stenger du den inne i klær og sånt hele tiden så hjelper det ikke stort. prøv å vask forsiktig over(gjerne med saltvannsoppløsning) , og la lufttørke ei stund, og så prøv med litt vaselin.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #10 Skrevet 3. januar 2008 jeg har fått hydrokortison krem av legen... fucidin... det er visst ikke farlig i sv,skapet,
MetteMedToTette Skrevet 3. januar 2008 #11 Skrevet 3. januar 2008 Stakkar deg, det høyrest ikkje godt ut. Fastlegen turde ikkje å gje meg meir kortisonsalve pga psoriasisen min. Blei henvist til hudlege som sa at det ikkje var farlig, så eg fekk Ibaril og kunne smøre meg så mykje eg trengte. Det er visst svangerskapshormonene som får eksemen til å blomstre opp slik. Så eg håper du får betre dager etter fødselen.
*Wimsey* Skrevet 3. januar 2008 #12 Skrevet 3. januar 2008 hei hei.. jeg har også atopisk eksem. og har noen råd til degt, håper de kommer til nytte.. hvis du har et badekar så skal du fylle opp set, og helle oppi litt bade olje, fåes på apoteket) etter badet smører du stedene med "betnovat" (Fåes på resept) etter dette smører du tykt lag med "apo base olje" (rød tube fåes på apoteket) etter dette tar du "Våtbandasje" (Kan også bruke tykt gassbind eller kompress) legger dette oppe på sårene og teiper de fast med hvit sykehus teip (Fåes på apoteket) sov deretter med dette på, og prøv og gå med det så lenge som mulig.. gjerne dager hvis du klarer.. jeg gjør dette ofte da jeg har håndeksem og på leggene.. håper det hjelper =)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #13 Skrevet 3. januar 2008 Du må ringe føden med en gang og forklare problemet ditt. Selvfølgelig er du bekymret med slike sår ved underlivet. Ring og snakk med dem, de kommer garantert å ta deg på alvor. Dessuten må du få en kortison krem til å hjelpe deg. Kan umulig være farlig nå rett før fødsel. Be de på føden om hjelp til å komme til en hudspesialist i morgen. Du har krav til å få hjelp omgående. Jeg har en bindevevssykdom som gjør at jeg får betente sår, og da hjelper kenakort salve veldig raskt. Jeg har brukt den noen ganger under svangersakpet. Lykke til:)
Kialin Skrevet 4. januar 2008 #14 Skrevet 4. januar 2008 Jeg har selv atopisk eksem som av og til bryter ut. Ved alvorlige utbrudd klarer ikke locoid å redusere eksemen, jeg har da brukt en kortisonsalve som er sterkere, Ibaril. Denne fikk jeg streng beskjed om å bruke i et tynt lag to ganger om dagen i to dager og så gå over til locoid igjen. Det har funket for meg. Hør med lege om det er en sterkere salve du kan bruke for en begrenset periode. Og som noen over nevnte, dette er legens felt, ikke jordmors.
Smaragd gifter seg 30.05.09 Skrevet 4. januar 2008 #15 Skrevet 4. januar 2008 Datteren min har hatt eksem med åpne sår, da har jeg smurt på med aloe vera gele som jeg har kjøpt hos Volare! Den er bare helt fantastisk! Den burde du prøve!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå