Gå til innhold

Har ikke tilgang på dusj etter fødselen .. hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Vi holder på å pusse opp badet og treige håndverkere gjør at det ikke blir ferdig til jeg skal føde selv om dette ble lovet før vi startet oppussing!!

Jeg har toalett, men ikke tilgang på flytende vann fra dusj - bare spring..

Har ikke født tidligere, men har hørt at man må spyle seg etter hvert toalettbesøk.

Er det noen som har noen forslag til hvordan jeg kan ivareta hygiene nedentil uten å ha tilgang på dusj etter hvert toalettbesøk.. tenker spesielt på om jeg har sydd o.l

(Til orientering- jeg får dusjet hver dag, men må ut av huset :))

Fortsetter under...

Oj den er litt kjip..men det du ka gjøre er å ha en balje sm du fyller med lunket vann før du går på do. Så prøver du og sette deg på huk og splashe vann oppi underlivet før du klappet forskiktig med et mykt håndkle. Jeg klarte ikke å sitte på do uten at tårene trillet de første ukene etter fødsel.

Ikke sikkert du trenger å sy mye etter fødselen da.

For meg var det ikke dobesøkene som var verst etter fødselen, men dusjen er jeg glad for at jeg hadde uansett, for jeg skylte og skylte. Men andre jeg har snakka med som har fått infeksjoner og sånne ting, måtte bare bruke en vanlig balje å sitte oppi. Funker visst det også, selv om jeg aldri har prøvd det ut selv.

hos meg var det fare for infeksjon i et av stingene, så jeg satt hver dag de første seks ukene i en balje med medisinsk grønnsåpe utblandet i vann. Det gikk veldig greit:) Dessuten motvirker det infeksjon og bidrar til sårheling;) Ellers har jeg hørt at en sprutflaske fylt med tynt grønnsåpevann (medisinsk grønnsåpe) kan gjøre samme nytten som å skylle (sprut mens du sitter på doen liksom):-)

Du kan få en kjempegod nødløsning ved å kjøpe et slikt dusjhode som du skrur på vannkrana i springen. Så håper jeg at toalettet og springen ikke er så langt fra hverandre hos deg ;)

Jeg var helt avhengig av dette med mine to forrige, og kommer til å bruke det denne gangen også. Ikke bare lindrer det svie når du tisser etter å ha blitt sydd (jeg lot vannet renne mens jeg tisset), men det forenkler også intimhygienen veldig ;)

Annonse

Jeg brukte heller ikke dusj nedentil etter dobesøk. Men du kan løse det slikt: Ha en imsdal flaske med vann ved siden av toalettet og sprut vann på deg. Eller heng rumpa over vasken og vask deg med såpe og vann. Egentlig er vasken mye mer praktisk, slipper du å bli våt på bena osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...