Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!!

Sitter her å tenker litt på hvordan jeg skal få til dette med økonomien.Er lærling,men er 100% sykemeldt,har fått 4mnd ekstra på læretiden før jeg kan ta fagprøven!Men den blir ikke tatt før etter svangerskaps permisjonen!

Jeg lurer på om jeg da kan ha rett på fødselstipen?Skulle tatt fagprøven i januar/februar dette året...Å når det gjelder fødselspenger,jeg blir vell ikke å få MINDRE enn jeg har nå?11.700kr i brutto løn?Er så redd jeg skal få problemer med økonomien altså...Lærlinger har ikke akkurat så mye å rutte med fra før..

Evig takknemlig for svar!

Fortsetter under...

Du får fødselspenger selv om du er lærling, og selv om du er sykemeldt. Du får jo penger selv om du er sykemeldt.

Med fødselsstipend vet jeg ikke, men tror det er noe Lånekassen ordner, så da må du ha lån/stipend derfra fra før tror jeg.

hei... =)

sitter i samme situasjon som deg, er lærling men fikk en sønn da jeg hadde igjen 5mnd. han er nå 9mnd og jeg har ennå ikke fått rota meg til å etter sende noen papirer lånekassen skulle ha i forkold til fødselslån. nok om det, søknadsfristen er 12mnd ETTER fødsel! du må ha fødsels attest på barnet før du søker... i tilleg må du ha pappirer fra lærested osv... hva som må være med søknaden finner du på lånekassens nettsider.... er iallefall søknadsblankett G.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...