frokenO Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Var på nav idag for å lever inn papirene... alle de søknadsgreiene... Da sa de at jeg å bf måtte lage en egen avtale om barnebidrag....ellers ville det koste oss begge et gebyr på 850 kr for å få staten til å fastsette (og tvinge ) ,. Jeg skreiv melding til dette om bf, men han er så lite voksen at han begynner bareskrive dritt tilbake.. Men må virkelig JEG betale for at han ikke vil samarbeide... han skal jo uansett betale barnebidrag... Finnes det ingen annen løsning? Er kjempeteit om det er eneste veien når bf ikke vil ha noe med noe å gjøre.. heller ikke betale...
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Ja, for at NAV skal fastsette bidrag må BEGGE parter betale 850kr. I vår husholdning er det omvendt. Her er det mor som krever MER bidrag, uten å ha spurt BF om dette på forhånd. Bare sendt inn krav til NAV og dermed må han betale gebyret uten at de i det hele tatt har forsøkt å bli enige på forhånd. Men sånn er det, dere begge må betale gebyret. Er nok satt for å forhindre at folk i tide og utide vil endre bidragene. Og i utg.pkt. er det jo en engangsutgift. Gå gjennom NAV, da får du ordnet alt på en ryddig og grei måte.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Jeg skjønner ikke helt det der med det gebyret. For hvem skal betale og hvem slipper. jeg har ikke betalt noe gebyr, og bidraget er fastsatt for meg gjennom NAV. Er det pga at jeg bare har OS som inntekskilde?
frokenO Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2008 Vett ikke..men det var det jeg også lurte på.. er jo helt teit at jeg skal betale 850 til staten som gebyr fordi bafrnefar ikke gidder å samarbeide... Skal ned til nav imorgen å snakke me dem.. er jo dum regel.. er jo bf som stakk fra meg å alt ansvaret..så skal jeg betale for det... som om vi ikke betaler nok.. er jo vi som må betale barneutstyr o.l.
mammaen til Luca Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 Ja, desverre må nok gebyret betales. Tror helst at det er satt så høyt for at mor og far skal prøve å finne ut av dette på egenhånd. For alenemødre som ikke har en mann som er far til barna, eller de fedre som ikke betaler for seg, tror nok det er de som er hele årsaken til at gebyret er så høyt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå