Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen hjelpe meg litt her, har lyst til å lage pai, men har aldri gjort det før:)

Har hørt man kjøper ferdig paibunner, men hvordan oh hva gjør man med fyllet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøper butterdeig på butikken (ligger i frysedisken). Tiner opp 3-4 planer av disse og klemmer ut i formen.

som fyll skjærer jeg opp skinke, løk, purreløk og hvitløk.. evt noe annet godt jeg har..

Blander 3 egg, 3dl melk, salt og peppper.

Legger fyllet oppå paideigen og tømmer over eggeblandingen. Har på ost på toppen.

Stekes på 200-225grader i ca 45 min.. (til eggene har stivnet)

Kjempegodt :) Serverer med salat og rundstykker feks...

Skrevet

Du kan kjøpe ferdig maizenna paibunn, men den er ikke like god som hjemmelaga, og litt vanskeligere å jobbe med.

3-4 dl hvetemel

75 g smelta smør

litt salt, vann og olje. Jobb dette sammen mens smøret er lunka, da blir det lettere å trykke ut deigen i paiformen. Prøv deg frem med vann og olje ettersom hvor myk eller tørr deig du foretrekker.

Prikk deigen med en gaffel, forstekes ca 10 min 150 grader.

Forslag til fyll:

Spinat (boks, sil av vann)

Tomatskiver

Hvitløk!

Blåmuggost,

skinke, brokkoli, valnøtter

Skinkebiter

Champignon i skiver

Purre i skiver

Eggestand som helles over fyllet: 3 dl matfløte, 3 egg, revet ost, vispes sammen.

Stekes ca 30 minutter 180 grader til eggestanden har stivnet.

Lykke til:-)

Skrevet

Jeg lager paibunn selv med 60 g smør, 2 dl hvetemel som du smuldrer sammen og har oppi 100 g cottage cheese. Steker paibunnen i ca 10 min på 200 grader.

Ha oppi f. eks litt skinkebiter, strimlet paprika, litt forhåndstrukket brokkoli i biter og litt purre eller løk. Revet ost over og en eggeblanding med 2 egg, 2 dl melk, 1 ts salt og 1 ts pepper. Stekes i 30 min på 200 grader.

Nam nam, hadde vi til middag igår med salat til: )

Skrevet

Jeg har en knallgog skinkepai jeg pleier å lage. Alle som har smakt den har gitt meg masse skryt;o) Enkel å lage er den også.

Bunn:

150g smør

200g hvetemel

3 ss vann

Smuldre smøret sammen med mel og vann til en smidig deig. Smør og strø mel i en paibunn og trykk ut deigen. Prikk med en gaffel og pensle med litt vispet egg. Stekes på 170grader midt i ovnen i 15 min.

Fyll:

3-4 egg

2dl melk

en pk kokt skinke

gressløk

salt

pepper

revet ost

Pisk sammen egg og melk. Ha i litt hakket gressløk, salt og pepper. Kutt skinke i biter og ha oppi. Rasp ost og ha i røren til den blir litt tykk.

Ha røren oppå paibunnen og stek i ca 30-45 min på 200 grader midt i ovnen. (du ser når den er ferdig). Serveres med salat.

Skrevet

Ville bare si at det er veldig godt med kylling i pai også=)

Vi pleier ofte å ha biter av kyllingfile, rødløk, mais og bacon i, det blir godt! Også som de over her skriver 3 dl melk/fløt, 3 egg og krydder etter smak.

Skrevet

kjøper maizena paimel.

TACO PAI

1 kjøttdeig

1pk taco krydder

en boks hakka hermetiske tomater

litt hvetemel viss fyllet det blir for flytende

Revet ost på toppen

200 grader i ca 25 minutt

Pleier å forsteke bunnen i ca 5 min på 200 grader

Skrevet

Å nå blir det pai til helgen:)

Tusen takk folkens:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...