Gå til innhold

Vil bare bli ferdig med det...


mamma&urokråka

Anbefalte innlegg

Jeg merker at jeg begynner å bli skikkelig utålmodig. Har ikke termin før 26. januar og moren min fødte en god stund etter termin, så er mye mulig jeg også gjør det. Men jeg har bare lyst å bli ferdig med det.. Er så lei av å vente, av å bære på denne tunge magen, som er i veien hele tiden, og av å ha vondt i ryggen hele tiden...

 

Samtidig føler jeg meg så sliten, og vi har omtrent ikke kjøpt noe klær, sengetøy og stellesaker, så egentlig er det ikke klart for at babyen kommer.. Men likevel. Skulle ønske jeg bare kunne få vite en bestemt dato. Egentlig er jeg livredd for fødselen, og skulle vel egentlig ønske jeg kunne få keisersnitt, men orker ikke å prøve å krangle meg til det, føler ikke at jeg har energi til noe som helst lenger.. Blir så deppa av å bare gå og vente og å være sliten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Vi har termin samme dag! Jeg er også superlei, så forstår godt hvordan du har det. Gleder meg til å ha kroppen alene igjen. Kunne spise hva jeg vil uten å bli dårlig. Sove hvordan jeg vil. Osv osv....

 

Krysser fingre for at vi får før termin begge to! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det akkurat motsatt. har termin på mandag. bare 4 dager til liksom...... Føler meg ikke klar til fødsel, ikke har jeg store plager (utenom høyt bt). Sover fortsatt godt på nettene, som oftest i hvertfall, og venter på at jeg skal bli "høygravid" hvis dere skjønner. Føler ikke magen er så veldig stor (ligger på gjennomsnittet). Men er jo utrolig spent på hvem som har skjult seg inni der i 9 måneder nå..... Vet jo ikke kjønnet eller noe!

 

Krysser fingrene for at dere får før termin begge to, og at dere ikke er fullstendig utslitt når fødselen endelig er der! Ikke kjekt å gå slik å slite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at jeg føler akkurat det samme som deg! Jeg har termin 27.januar og flyr snart på veggen! Lengter etter å få hilse på den lille krabaten inne i magen min og ikke minst lengter jeg til å forhåpentligvis kunne få bruke de ordentlige klærne mine! Jeg skal i allefall ALDRI klage på at jeg føler meg feit hvis jeg går ned til noen lunde det jeg veide før, det er heeelt sikkert!

 

Så, da vet du at du er ikke alene!

Lykke til videre hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke bare er meg.. Jeg prøver å tenke på at vi skal kose oss disse ukene, og gjøre ting sammen, som vi ikke få mulighet til den første tiden etter babyen har kommet. Men så klarer jeg ikke å tenke på det, fordi jeg hele tiden har vondt i ryggen, hele tiden halsbrann (enda det bare er tre uker igjen og magen BURDE ha synket mye nå....) og da blir det til at jeg tenker at jeg ønsker å få babyen ut. Men så har jeg ikke lyst å bruke kjerringråd for å prøve å fremskynde det heller, for jeg vil at babyen skal være klar for å komme når den kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir faktisk litt bedre igjen, jeg har nå bare 4 dager igjen til termin, og jo - jeg gleder meg til at det er over, men det føles ikke helt uoverkommelig igjen lenger. Det hjalp å gå ut i permisjon for min del i alle fall, slipper å gjøre noe annet enn det jeg har lyst og ork til...

 

(Det går riktignok ikke bedre enn at jeg skal prøve modningsakupunktur i morgen - kjenner at jeg ikke trenger å gå langt over tiden, men det er også fordi jeg har vært på størrelseskontroll og ligger an til å få en baby opp mot fire kg ved termin - trenger ikke å ha en veldig mye større baby enn det når han skal ut...)

 

Jeg har heller ikke blitt kvitt halsbrannen, så har ingen trøst til deg på det området - men de siste ukene går overraskende fort, og plutselig er dagen her :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var hos jordmor på kontroll i dag. Hun bestilte time til vektestimering på sykehuset for meg.. Men hun var veldig nøye på å si til damen i andre enden av telefonen at HUN trodde ikke babyen kom til å bli 4 kg, men at JEG mente det og har snakket om det gjennom hele svangerskapet.. Jeg ble så oppgitt..

 

Har lyst å gå til modningsakupunktur, men har ikke råd.. Er student og skal få penger fra lånekassen og NAV, og det tar jo sin tid.... sukk.. Så nå sparer jeg så jeg får kjøpt nok klær til ungen før den kommer.. Føler meg så ræva.. Vil ikke be om å få penger av samboer heller, for han har kjøpt ALT hittil.. Skulle ønske jeg kunne fått pengene fra NAV snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart du skal be samboer om penger til det. Det er jo i hans interesse at du har det bra også! :o) Du er student, går ut fra at han tjener penger, da skulle det bare mangle at han betaler mest denne gangen - når dere kommer til runde nummer 2 kan du helt sikkert bidra mer også!

Hvis du ikke vil be om å få, be om å få låne - men som sagt, samboeren din er helt sikkert interessert i at du skal ha det bra og dermed er han villig til å bidra med dette også. (Dette er så klart lett for meg å si som tjener egne penger - og mer enn mannen min også forsåvidt)

 

Du skal ikke føde på ABC-klinikk forresten? En venninne av meg fikk modningsakupunktur der (riktignok etter at hun var passert termin), tror ikke hun betalte noe ekstra for det.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...